کد خبر: 64376
A
محمد جواد ظریف:

جنگی در منطقه رخ نخواهد داد

ترامپ رسما گفته که خواهان جنگ نیست اما افرادی اطراف وی نشسته اند و به بهانه اینکه می خواهند آمریکا را در برابر ایران قدرتمندتر کنند او را به سمت جنگ سوق می دهند.

جنگی در منطقه رخ نخواهد داد

وزیر امور خارجه ایران روز شنبه و پیش از ترک پکن گفت: یقین داریم آنطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند جنگی در نخواهد گرفت چون نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور یا توهم را دارد که بتواند در منطقه با ایران مقابله کند اما لازم است حرکت های خطرناک داخل آمریکا برای مردم این کشور روشن شود.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایرنا، ظریف افزود: واقعیت این است که ترامپ رسما گفته و مجددا بتازگی هم تاکید کرده است که خواهان جنگ نیست اما افرادی اطراف وی نشسته اند و به بهانه اینکه می خواهند آمریکا را در برابر ایران قدرتمندتر کنند او را به سمت جنگ سوق می دهند.

وی اظهارداشت: آنچه که در سفر نیویوریک به عنوان 'تیم ب' مطرح کردم یک واقعیت است و همه مردم هم از آن خبر داشتند اما به خاطر فضای روانی حاکم بر جامعه آمریکا کمتر کسی جرات طرح این موضوع را داشت.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان سیاست «اول آمریکا» در این کشور مطرح شده است در حال تبدیل به یک سیاست «اسرائیل اول» یا برخی «حکام مرتجع منطقه اول» است و منافع اینها هم از طریق قدرت مالی و تبلیغات به دولت آمریکا تحمیل شده است و آنها در حال حاکمیت پیدا کردن هستند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر