کد خبر: 64523
A

دستور رییس جمهوری به دستگاه‌ها برای رونق تولید

رییس جمهوری به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دستور داد برای رونق تولید و رفع موانع سرمایه گذاری در کشور و آموزش مهارت‌های عملی با هدف رونق تولید و اشتغالزایی به طور جدی اقدام کنند.

دستور رییس جمهوری به دستگاه‌ها برای رونق تولید

به گزارش دیده بان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز- دوشنبه- به دستگاه های اجرایی دستور داد تا برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رفع موانع آن به ویژه در زمینه مقررات زاید و دست و پاگیر و غیرضرور و جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش غیردولتی به طور جدی تسریع کنند.
همچنین براساس دستور رییس جمهوری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به وضعیت بارش ها در سال جاری و تامین شرایط مناسب برای جذب گردشگر در زمینه توسعه گردشگری اقدام کند.
طبق دستور روحانی، وزارت جهاد کشاورزی هم در جهت حصول خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی برای تولید آنها در داخل یا در صورت ضرورت تولید از طریق کشورهای همسایه اقدام کند.
افزون بر این با دستور رییس جمهوری، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید با کاهش ساعات آموزش‌های صرف نظری برای آموزش مهارت‌های عملی و توسعه آنها در مراکز آموزشی اقدام کنند.
براساس این دستور، تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید در جهت رونق فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی و همچنین اشتغالزایی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر