کد خبر: 64605
A

مهدی چمران: مذاکره برای رییس جمهور آمریکا نوعی پیروزی است/ ترامپ برخلاف «مایک پمپئو» و «جان بولتون» طرفدار جنگ نیست

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلابی اسلامی (جمنا) گفت: نفس مذاکره برای ترامپ نوعی پیروزی است او با ژست و تبلیغ مذاکره می خواهد به زعم خود ایران را پای میز «محاکمه» بکشاند تا مجبور به پذیرش شروط دوازده گانه پمپئو وزیر امور خارجه اش کند.

مهدی چمران: مذاکره برای رییس جمهور آمریکا نوعی پیروزی است/ ترامپ برخلاف «مایک پمپئو» و «جان بولتون» طرفدار جنگ نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ «مهدی چمران» در همین رابطه افزود: به نظر می رسد ترامپ برخلاف «مایک پمپئو» و «جان بولتون» طرفدار جنگ نیست. ترامپ تاجر مسلک و در پی منافع اقتصادی برای آمریکا است و حاضر نیست هزینه بی جایی بکند.
وی ادامه داد: احتمال دارد ترامپ برای دستیابی به برخی منافع، جنگ راه بیاندازد، در این شرایط مقاومت، ایستادگی و نگاه به درون و پیگیری نکردن خواسته های رئیس جمهوری آمریکا، ما را به موفقیت و پیروزی می رساند.
نایب رئیس جمنا اظهار داشت: متاسفانه به نظر می رسد فشار از بیرون و همصدایی شمار اندکی در درون برای انجام مذاکره ای که هدفش مشخص نیست، وجود دارد. ایران با پیشینه ای چندهزارساله مملو از جنگ، پیروزی و شکست چرا باید بر سر قدرت و توان دفاعی خودش مذاکره کند؟ کدام فرد عاقل و غیرتمندی به دنبال چنین مذاکره ای است؟
برادر شهید چمران در بخش دیگری از سخنان خود، به جنگ تحمیلی و حمایت رسانه ای غرب از رژیم صدام اشاره کرد و گفت: خرمشهر را فتح کرده بودیم اما رسانه های دنیا و در راس آن آمریکایی ها از عقب نشینی پیروزمندانه ارتش بعث سخن می گفتند. با بهره گیری از تجارب دفاع مقدس قطعا توان مقابله و ایستادگی با آمریکا را داریم.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه آمریکا به لحاظ نظامی قدرتمند است اما حضورش در منطقه، این کشور را آسیب پذیر کرده است.

**بستر لازم برای استانی شدن انتخابات فراهم نیست
چمران همچنین درباره طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استانی شدن انتخابات، گفت: هدف از این طرح، لزوم نگاه ملی نمایندگان و پرهیز از بخشی نگری است. البته نگاه ملی نمایندگان به معنای بی توجهی به استان، شهر و روستا نیست.
وی یادآور شد: در اینکه این اصل چگونه و چه زمانی اجرا شود اختلاف وجود دارد. اگر چه به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم با این طرح موافق نیستم. 
نائب رئیس جمنا اضافه کرد: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات، هرکس که پول، قدرت و توان تبلیغی بیشتری دارد می تواند آرای مردم استان یا شهری را بدست بیاورد و نامزدهای دیگر به دلیل ضعف مالی و وابسته نبودن به جناح های سیاسی نمی توانند با آنها رقابت کنند که این اشکال باید برطرف شود.
شورای نگهبان در نشست اخیر خود طرح استانی شدن انتخابات مجلس را با طرح ایراداتی به مجلس شورای اسلامی ارجاع داد.
به گفته سخنگوی شورای نگهبان نقض حقوق نامزدها،کاهش مشارکت مردم، عدم تفکیک بین حوزه های اصلی و فرعی و عدم رعایت عدالت انتخاباتی از ایرداتی بود که شورای نگهبان در بررسی این طرح به آن اشاره کرده است./ ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر