کد خبر: 64656
A

مجلس با کلیات طرح جامع مدیریت شهری مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح 160 ماده ای جامع مدیریت شهری مخالفت کردند.

مجلس با کلیات طرح جامع مدیریت شهری مخالفت کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی با 88 رای موافق، 95 رای مخالف و 2 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر با کلیات طرح جامع مدیریت شهری مخالفت کردند. 
این طرح 160 ماده دارد و در 11 فصل تهیه شده است.
علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در موافقت با کلیات این طرح گفت: 75 درصد مردم ایران در شهرها زندگی می کنند و اگر خواهان توسعه شهرها هستیم باید شرایط و امکانات لازم را فراهم کرد، امروزه بزرگ شدن دولت ها باعث کم لطفی به شهرداری ها شده است و این کم لطفی باعث تضعیف مدیریت شهری شده است.
وی افزود: وضعیت امروز شهرداری ها باعث شده که مشارکت های مردمی در امور شهری به پایین ترین حد ممکن برسد که طرح فعلی شرایط را تغییر داده و می تواند مدیریت یکپارچه شهری را فراهم کند. 
نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با کلیات این طرح گفت: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی منظور بهینه سازی عملکرد ادارات توسط طراحان تدوین شده، در جریان رسیدگی به آن مواردی توسط کمیسیون اضافه شده است و اکنون به طرحی تبدیل شده که به جای افزایش قدرت مردم در اداره کشور می‌تواند مانند بمبی ساعتی موجب ناکارآمدی نهادها شود.
وی افزود: توزیع قدرت دولت به قدرت‌های محلی آرزوی ما است اما این طرح را غیرعملیاتی و غیراجرایی می‌دانم، با الفاظ زیبا نمی‌توانیم طرح را بزرگ کنیم و توسط آن کشور اداره شود، این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد.
وی ادامه داد: بهتر بود هیأت رئیسه مجلس، کمیسیون مشترکی را ایجاد می کرد تا طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در آن بررسی می‌شد، در این طرح ورزشگاه‌ها، توزیع آب و برق، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شوند.
حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان در موافقت با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، گفت: مدیریت شهری خواهان دخالت در امور حاکمیتی نیست بلکه خواهان مدیریت یکپارچه مسائل و امورات شهری است تا بتواند از مشکلات شهرها بکاهد.
وی افزود: اگر اختیارات به مدیران شهری تنفیذ شود می تواند بسیاری از بروکراسی های اداری را کاهش داده و در روند رسیدگی به مشکلات مردم تسریع شود.
وی یادآور شد: شهرداری ها و شوراهای شهر به سمتی رفته اند که ثبات پیدا کردند و در این راستا مدیریت شهری باید به سمتی حرکت کند که بتواند مشکلات شهرها را کاهش دهد لذا از همکاران درخواست می شود که به این طرح رأی مثبت دهند.
علیرضا سلیمی نماینده محلات در مخالفت با کلیات این طرح گفت: با تصویب طرح مذکور تغییرات عجیبی در ساختار دولت ایجاد می‌شود، بعد از 23 ماه کلیه تأسیسات و نیروی انسانی آموزش و پرورش به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شود، اکنون که مدیریت تخصصی در وزارتخانه‌ها وجود دارد وضعیت اینگونه است.
وی افزود:دهیاری‌ها توان آسفالت کوچه و ساخت ساختمانی کوچک برای خود را ندارند، آنها برای تأمین هزینه‌های خود در صورت تصویب طرح مجبور به افزایش قیمت آب، برق و گاز می‌شوند
وی ادامه داد: شهرداری‌های کوچک چگونه می‌توانند انشعابات را درب کارخانه‌ها تحویل بدهند، در حال حاضر دولت 4 لایحه در این زمینه به مجلس تقدیم کرده، اجازه دهیم که آنها بررسی شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر