کد خبر: 6466
A

محمد هاشمی: تک رقمی شدن تورم کافی نیست/ تغییر وزرای کابینه الان اصلاً به صلاح نبوده و نیست

محمد هاشمی: دولت آن تدبیری که به مردم قولش را داده بود، این روزها باید بیشتر از آن استفاده کند و تغییری در کارهایش انجام دهد.

محمد هاشمی:  تک رقمی شدن تورم کافی نیست/ تغییر وزرای کابینه الان اصلاً به صلاح نبوده و نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سایت امید نامه در گفتگوی خود با محمد هاشمی به بررسی و عملکرد دولت حسن روحانی و همچنین ماه های پایانی پهار سال نخست دولت یازدهم پرداخته است که بخش هایی از این گفت و گو به شرح زیر است:

آقای هاشمی در حالی به ماه‌های پایانی دولت روحانی نزدیک می‌شویم که برخی معتقدند ماه‌های پایانی هر دولتی از اهمیت زیادی برخوردار است آیا شما هم چنین اعتقادی دارید؟؟

هر روز، در هر دولت مهم است. اما برای دولت روحانی از این جهت این ماه‌ها حائز اهمیت است که دولت باید سرعت عمل به وعده‌هایش را کمی بیشتر کند و یا اینکه تغییری در استراتژی‌اش دهد.

تغییر در استراتژی یعنی چی؟ یعنی چه کارهایی باید انجام دهد؟

دولت یازدهم وقتی روی کار آمد، شرایط مناسبی نبود. بلاخره اتفاقاتی که در دولت نهم و دهم رخ داده بود، آثار فاجعه باری برای کشور داشت. در آن مقطع هم حسن روحانی، وعده‌هایی داد که الان مردم انتظار تحقق آن وعده‌ها را دارند. مردم هنوز مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند. درست است که نرخ تورم تک رقمی شده است اما این تک رقمی شدن کافی نیست. بنابراین روی برخی امور بیشتر معطوف شود که از جمله حل مشکل بیکاری و مشکلات معیشتی مردم. با این حال اما این را هم باید در نظر بگیریم که دولت در عرصه‌هایی نیز موفق عمل کرد و باید درباره آنها صحبت کرد مانند حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران که توسط تیم سیاست خارجی صورت گرفت.

فکر نمی‌کنید بخشی از این تغییر استراتژی را می‌توانیم با تغییر برخی وزرا در کابینه مشاهده کنیم.

خیر. تغییر وزرای کابینه الان اصلاً به صلاح نبوده و نیست.

به بیان برخی حامیان دولت، الان مجلس با دولت همسوتر و اعمال تغییرات راحت‌تر است. این مجلس همسو هم تازه ۶ ماه است که روی کار آمده و از این جهت دولت دستش بازتر است.

نه. بحث همراهی نیست. اگرچه همراهی مجلس هم مهم است اما نکته اینجاست که دولت باید به زمان باقی مانده‌اش فکر کند. برای پیاده کردن برنامه‌هایش، الان فرصت مناسبی برای تغییر نیست. می‌تواند از این همراهی برای ارائه لوایحش به مجلس استفاده کند نه اینکه از این همراهی برای ایجاد تغییرات در کابینه استفاده کند. تغییر در کابینه در این چند ماه باقی مانده یک بی تدبیری است.

به نظر شما حسن روحانی برای اینکه بتواند عهده دار مسئولیت دولت دوازدهم هم باشد، باید الان روی چه مسائلی متمرکز شود؟

به نظرم دولت باید الان باید زمانش را در نظر بگیرد. در واقع زمان مهم است. در مدیریت هم 2 اصل مهم وجود دارد یکی ثبات و بعدی زمان است. اگر بخواهید پروژه‌ای پیاده کنید، باید زمان داشته باشید. در عین حال نیز باید ثبات داشته باشید. اگر زمان کافی نباشد یا ثبات وجود نداشته باشد، قطعاً پیروزی میسر نخواهد شد. دولت باید در زمان باقی مانده به کارهای مهم کشور و حل برخی مسائل مورد توقع مردم، بپردازد و آنها را اطلاع دهد. یکی از مسائلی که وجود دارد، عدم اطلاع رسانی است. مثلاً در موضوع‌ترمیم کابینه، وزرا تغییر کردند اما دلیل استعفا، برکناری و یا جایگزینی به خوبی تشریح نشد و همین موضوع باعث ایجاد حواشی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر