کد خبر: 6475
A
واکنش عضو شورای مرکزی جبهه پایدار ی به کاندیداتوری قالیباف در گفت وگو با دیده بان ایران؛

فردی که در مظان اتهام مالی است نمی‌تواند گزینه اجماعی اصول گرایان باشد/ جزییات دیدار اعضای جبهه پایداری با مصباح یزدی

متقی فر با بیان اینکه اعضای جبهه پایداری به طور میانگین ماهی یکبار با آیت الله مصباح یزدی دیدار دارند، به جلسه هفته گذشته اعضای این جبهه با رئیس موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه علامه مصباح مانند همیشه از موضع یک فقیه و نه یک چهره سیاسی، بایدها و نبایدهایی را مطرح کردند و بر وحدت و اجماع حول محور نیروهای همفکر تاکید کردند.

فردی که در مظان اتهام مالی است نمی‌تواند گزینه اجماعی اصول گرایان  باشد/ جزییات دیدار اعضای جبهه پایداری با مصباح یزدی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در روزهای اخیر در محافل سیاسی و رسانه ای اصولگرایان زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه اعضای این جریان سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری 96  بر روی محمد باقر قالیباف اجماع خواهند کرد. 

حتی چنین مطرح شده که قالیباف اعلام کرده در صورت اجماع اصولگران و اطمینان یافتن از پیروزی، برای انتخابات کاندیدا خواهد شد. همچنین برخی از نزدیکان فکری و تشکیلاتی شهردار تهران نیز تلویحا هم‌قطاران اصولگرای خود را تهدید کرده اند که در صورت عدم اجماع بر روی قالیباف باید منتظر شکستی سهمگین از رقیب در اردیبهشت 96 باشند.

بر همین اساس پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به سراغ یکی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری رفت تا نظر وی و تشکل متبوعش را نسبت به اجماع اصولگرایان بر روی قالیباف جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 96 جویا شود.

مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در همین رابطه به دیده بان ایران می‌گوید: آنچه که برای جبهه پایداری پیرامون مسائل انتخاباتی حائز اهمیت است، بندهای 18 گانه سیاست های کلی انتخابات است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

 

وحدت با گردهمایی و سهم خواهی حاصل نمی‌شود

متقی فر با بیان اینکه وحدت و اجماع با جلسه و گردهمایی و سهم خواهی و بی‌صداقتی حاصل نمی‌شود، گفت: اگر اصولگرایان بر مبنای بندهای 18 گانه سیاست های کلی انتخابات به گزینه اجماعی برسند، جبهه پایداری نیز تمکین خواهد کرد، ولو آنکه گزینه اجماعی اصولگریان آقای قالیباف باشد.

 

فردی که در مظان اتهام مالی است نمی‌تواند گزینه اجماعی باشد

متقی‌فر با اشاره به بندهای سیاست‌های کلی انتخابات، بیان داشت: یکی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات ناظر بر شفاف سازی منابع مالی نامزدهای انتخاباتی است؛ بر همین اساس سوال ما از دوستان این است که آیا فردی که شائبه مشکلات و تخلفات مالی دارد را می توان به عنوان گزینه اجماعی مطرح کرد؟

وی تصریح کرد: با تمام اتهاماتی که به جبهه پایداری وارد می‌شود آنچیزی که برای اعضای این جبهه اهمیت دارد پایبندی و التزام عملی به اصول 18 گانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب پیرامون مسائل انتخاباتی ابلاغ کرده‌اند.

 

پول‌های کثیف عمده معضل مباحث انتخاباتی در کشور

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری عمده معضل مباحث انتخاباتی در کشور را پول‌های کثیف و منابع مالی غیرشفاف دانست و گفت: چرا برخی افراد و جریان ها از شفاف سازی منابع مالی خود خودداری می‌کنند؟ آن ها باید دارایی‌های خود را مشخص کنند و بگویند از کجا آورده اند تا شفافیت و صداقت در عرصه انتخابات حاکم شود و مردم رای‌دهنده بدانند با چه افراد و شخصیت هایی مواجه هستند.   

متقی فر در ادامه با بیان اینکه جلسات شورای مرکزی جبهه پایداری به طور مستمر و به صورت هفتگی برگزار می‌شود، تصریح کرد: به طور طبیعی در این جلسات پیرامون مسائل روز و موضوعات سیاسی بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.

 

جبهه پایداری به طور میانگین ماهی یکبار به دیدار آیت الله مصباح می‌رود

 

وی با بیان اینکه اعضای جبهه پایداری به طور میانگین ماهی یکبار با آیت الله مصباح یزدی دیدار دارند، به جلسه هفته گذشته اعضای این جبهه با رئیس موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه علامه مصباح مانند همیشه از موضع یک فقیه و نه یک چهره سیاسی، بایدها و نبایدهایی را مطرح کردند و بر وحدت و اجماع حول محور نیروهای همفکر تاکید کردند.

عضو شواری مرکزی جبهه پایداری در پایان خاطرنشان کرد: برخی شخصیت های حزبی و جناحی تنها در موعد و موسم انتخابات به سراغ فقها و علما می روند که این کار اشتباه است چرا که شائبه بهره برداری از وجه و ظرفیت فقها در جهت مقاصد سیاسی ایجاد می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر