کد خبر: 64852
A

علم‌الهدی: نشاط جوان با رقص‌های نامشروع یک مشت دختر هرجایی و با اجراهای بی‌بندوبار محقق نمی‌شود/خدای سال ۶۳، خدای سال ۹۸ نیز هست

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: نشاط جوان با تار و با رقص‌های نامشروع یک مشت دختر هرجایی و با اجراهای بی بند وبار محقق نمی‌شود؛ مثل امشبی که بعد از فتح خرمشهر بود جوانان نشاط داشتند و امروز آن نشاط را چگونه می‌توان ایجاد کرد؟

علم‌الهدی: نشاط جوان با رقص‌های نامشروع یک مشت دختر هرجایی و با اجراهای بی‌بندوبار محقق نمی‌شود/خدای سال ۶۳، خدای سال ۹۸ نیز هست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در موضوع وعده‌های خداوند متعال در قرآن بود، یکی از آیاتی که در این زمینه آیه 134 سوره مبارکه انعام است که می‌فرماید وعده خدا آمدنی است و شما قدرت ندارید که خدا را نسبت به تحقق وعده‌ای که عنایت فرموده ناتوان کنید.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: انسان در مسیر زندگی‌اش معمولا با موانعی روبه‌رو می‌شود که سعی می‌کنید با استعداد و قدرت و توان وجودی خودش برطرف کند در واقع زندگی انسان میدان جنگ، مبارزه با مشکلات و موانع در سر راه خواسته‌های خود اوست که انسان مرتبا با این موانع و مشکلات در زندگی در ستیز و نبرد است.

علم‌الهدی بیان کرد: توسعه علم و فناوری نمی‌تواند همه سنگ‌ها را از سر راه انسان بردارد؛ بسیاری از مسائل در گذشته بشر بود که رشد علم و دانش این‌ها را از سر راه بشر برداشت و خیلی از نشدنی‌ها، شدنی شد اما آیا همه موانع با رشد علم و فناوری درست می‌شود؟ این گونه نیست؛ آن بخشی از موانع را انسان می‌تواند از سر راه خودش بردارد که علل و عواملش در حوزه شناخت انسان باشد.

اهم صحبت‌های او به نقل از خبرگزاری‌ها از این قرار است: 

* امروز روز سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر است؛ امام بزرگوار فرمودند خرمشهر را خدا ٖآزاد کرد؛ این جمله از ابعاد مختلف قابل تحلیل و تبیین است؛ این جمله به چه معناست؟ کجای فتح خرمشهر، اراده و قدرت و عنایات پروردگار بود؟ فتح خرمشهر با برنامه‌ریزی فرماندهان و برنامه‌ای که آن‌ها تنظیم کردند در کنار قدرت رزمندگان اسلام فتح شد؛ نه طوفانی و نه سیلی آمد و نه جریانی که بگوئیم در دست این‌ها نبود و همان سبب فتح خرمشهر شد؛ نقش خدا کجای این قضیه بود؟ آن‌هایی که در عرصه فتح خرمشهر و در عملیات بیت‌المقدس اقدام کردند دو جریان بودند؛ یکی فرماندهانی که برنامه‌ریزی کردند و یکی هم رزمندگان از جان گذشته‌ای که وارد عملیات شدند. اعتقاد به خدا و اطمینان به خدا در این جریان بسیار کارساز بود و با اطمینان به خدا عملیات خرمشهر برنامه‌ریزی شد و رزمندگان نیز اراده پیروزی پیدا کردند و پیروز شدند و آن‌ها نیز به خدا مطمئن بودند و عقیده داشتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر