کد خبر: 64867
A

آخرین وضعیت بررسی طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس در پارلمان/ نماینده مجلس: این طرح شاید به انتخابات برسد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون را تشریح کرد.

آخرین وضعیت بررسی طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس در پارلمان/ نماینده مجلس: این طرح شاید به انتخابات  برسد

به گزارش دیده بان ایران، پروانه مافی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره استانی شدن انتخابات، گفت: ایرادات 22گانه شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه برای بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان کمیته‌ای در کمیسیون تشکیل شده است، ادامه داد: این‌که گفته می‌شود استانی شدن انتخابات مجلس از دستور کار کمیسیون خارج شده نادرست است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در روزهای آینده با دعوت از مسئولان شورای نگهبان و  وزارت کشور ایراداتی که به مصوبه مجلس وارد شده برطرف و برای بررسی مجدد در صحن علنی پارلمان به هیئت‌رئیسه پارلمان ارائه خواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با ابراز اینکه اگر قانون اینکه 6 ماه پیش از برگزاری انتخابات باید قانون ابلاغ شده باشد پابرجا بماند، در صورت اصلاح قانون باز هم انتخابات 98 براساس قانون جدید برگزار نخواهد شد، اظهار داشت: البته برخی از نمایندگان به‌دنبال اصلاح این قانون هستند و تلاش دارند این فرصت 6ماهه را به 3 ماه تبدیل کنند تا احتمالاً پس از تصویب قانون جدید این قانون در انتخابات آتی اجرایی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر