کد خبر: 64939
A

حاجی دلیگانی: وزرا در جلسه کمیسیون‌ها شرکت نمی‌کنند/ لاریجانی: معنا ندارد وزرا در جلسات کمیسیون‌ها شرکت نکنند

نماینده مردم شاهین‌شهر از عدم حضور وزرا در جلسات کمیسیون شکایت کرد.

حاجی دلیگانی: وزرا در جلسه کمیسیون‌ها شرکت نمی‌کنند/ لاریجانی: معنا ندارد وزرا در جلسات کمیسیون‌ها شرکت نکنند

به گزارش دیده بان ایران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی‌دلیگانی در تذکری خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس گفت: کمیسیون برنامه و بودجه دیروز بعدازظهر در مورد تعیین تکلیف تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی تشکیل جلسه داد و از وزیران اقتصاد و رفاه دعوت کرده بود ولی آنان در جلسه حضور نیافتند.

علی لاریجانی رییس مجلس در این باره گفت: زمانی که کمیسیون از وزیری دعوت می کند، وزیران موظف هستند که حضور یابند تا موضوع به نتیجه برسد.

وی خطاب به غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: شما از وزیران دعوت کرده بودید؟ در این خصوص توضیح دهید.

تاجگردون در پاسخ به لاریجانی گفت: موضوع بسیار مهمی است و چندین جلسه هم در این زمینه برگزار کردیم، رییس جلسه چندین بار در مجلس در این باره تذکر داد، از دولت گلایه دارم که با این که چندین جلسه گذاشتیم و طرح ما هم آماده است ولی منابع در حال تلف شدن است.

وی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: ما از شما می خواهیم در سطح رییس قوه، تذکری به رییس قوه مجریه بدهید که این رفتاری که انجام می شود درست نیست، وزیران یا اطلاع ندارند یا می گویند به من ربطی ندارد.

تاجگردون ادامه داد: وزیر اقتصاد می گوید به من ربطی ندارد، وزیر تعاون هم که در جلسه حضور نمی یابد و معاونش در مجلس حاضر می شود، معاونش هم که می گوید در جریان نیستم و موضوع به این مهمی متوقف و معطل شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: من احساس می کنم وزیران یا احساس مسئولیت نمیکنند یا اختیار ندارند.

علی لاریجانی رییس مجلس در ادامه خطاب به امیری معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: مساله مهمی است که مطرح شد، چند موضوع مهم هم اکنون در حوزه اقتصاد مطرح است، یکی از این موضوعات ساماندهی یارانه است که برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است، در قانون بودجه گفته شده یکی از این راه ها را بپذیریم و ما باید نتیجه ای از این بگیریم.تاکنون هم دولت هزینه می دهد و این کار به دست دلالان می افتد.

رییس مجلس اضافه کرد: مساله یارانه سوخت نیز از نکات حائز اهمیت است که این موضوع هم باید به نحو درستی انجام شود که هم فشاری به طبقات ضعیف تر  وارد نیاید و هم جلوی قاچاق گرفته شود.مساله مهم دیگر موضوع مسکن برای زوج ها است.

لاریجانی همچنین گفت: این که وزیران در جلسات شرکت نمی کنند، اصلا معنا ندارد و باید با آنان برخورد شود، حتما پیگیری های لازم صورت گیرد و سازمان برنامه بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی  و وزارت مسکن در این زمینه مسئول هستند که باید در جلسات شرکت کنند تا یک تصمیم پخته ای گرفته شود.

وی خطاب به تاجگردون گفت: جلسات را در اسرع وقت بگذارید و نمایندگان دولت شرکت کنند تا این کار به سامان برسد./ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر