کد خبر: 64963
A

نقوی حسینی: برخی از ولایی‌ها به لاریجانی رأی دادند تا اصلاح‌طلبان پیشروی نکنند/ برخی از اعضای فراکسیون امید به صراحت گفتند که به لاریجانی رأی می‌دهیم

نقوی حسینی گفت: اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی درباره رأی‌دادن به آقای لاریجانی اتفاق نظر نداشتند. برخی معتقد بودند که نباید به آقای لاریجانی رأی داد و خواهان تغییر در هیئت رئیسه بودند؛ برخی نیز می‌گفتند باید در مقابله با اصلاح‌طلبان و برای جلوگیری از پیشروی آنها به آقای لاریجانی رأی داد. البته همه نسبت به ایشان انتقادهایی داریم اما برخی به دلیلی که گفته شد به او رأی دادند.

نقوی حسینی: برخی از ولایی‌ها به لاریجانی رأی دادند تا اصلاح‌طلبان پیشروی نکنند/ برخی از اعضای فراکسیون امید به صراحت گفتند که به لاریجانی رأی می‌دهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ امروز انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس برگزار شد وعلی لاریجانی توانست برای یک‌سال دیگر نیز بر کرسی ریاست تکیه بزند.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی درباره آنچه امروز در مجلس گذشت گفت: «انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس معمولا با تصمیم‌گیری‌های فراکسیون‌ها صورت می‌گیرد. سه فراکسیون ولایی، مستقلین و امید در مجلس وجود دارند. عموم اعضای فراکسیون امید که تکلیفشان مشخص بود و به آقای عارف رأی دادند و رأی مستقلان هم آقای لاریجانی بود اما اعضای فراکسیون ولایی درباره اینکه چه کسی رئیس مجلس بشود، بحث‌های زیادی داشتند؛ علی‌رغم اینکه دکتر حاجی‌بابایی تمایل داشت که در انتخابات شرکت کند اما به‌دلیل آنکه جمع‌بندی فراکسیون ولایی این بود که نامزدی برای انتخابات معرفی نشود، آقای حاجی‌بابایی هم از نظر اعضا تبعیت کردند. وقتی فراکسیون نامزدی معرفی نمی‌کند خود اعضا تصمیم می گیرند که به چه‌کسی رأی بدهند یا چه رأیی بدهند».

این نماینده مجلس ادامه داد: «اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی درباره رأی‌دادن به آقای لاریجانی اتفاق نظر نداشتند. برخی معتقد بودند که نباید به آقای لاریجانی رأی داد و خواهان تغییر در هیئت رئیسه بودند؛ برخی نیز می‌گفتند باید در مقابله با اصلاح‌طلبان و برای جلوگیری از پیشروی آنها به آقای لاریجانی رأی داد. البته همه نسبت به ایشان انتقادهایی داریم اما برخی به دلیلی که گفته شد به او رأی دادند».

نقوی حسینی درباره فضای انتخابات آینده گفت: «انتخابات تابع فضای عمومی کشور است. در سه‌سال گذشته نمایندگان فراکسیون‌های امید و مستقلان حامی دولت بودند و باید پاسخگوی وضع نامناسب موجود باشند. ولایی‌ها همواره نسبت به دولت نقدهای جدی داشته است و مردم تمام این مواضع را می‌بینند و اگر از وضع موجود رضایت دارند که بازهم به کسانی که اکنون قدرت را در دست دارند رأی می‌دهند اما اگر گلایه‌مند شرایط فعلی هستند، منتقدان را انتخاب می‌کنند».

این نماینده مجلس در پایان به سخن اخیر مصطفی کواکبیان مبنی بر اینکه چون اصلاح‌طلبان در اکثریت نیستند نباید مسئولیت امور را بر گردن آنها انداخت، اظهار کرد: «این‌طور نبود که همه اعضای فراکسیون امید به آقای عارف رأی داده باشند. برخی از آنها به صراحت گفتند که به آقای لاریجانی رأی می‌دهیم؛ بنابراین طرفداران دولت که متشکل از فراکسیون امید و مستقلین هستند در مجلس اکثریت دارند و نمی‌توانند از پذیرش مسئولیت شانه‌ خالی کنند. وقتی به استیضاح‌ها و رأی اعتمادها در سه‌سال گذشته نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که اکثریت مجلس حامی دولت بود. به‌یاد داریم که یک‌وزیر سه‌بار در معرض استیضاح قرار گرفت و هر سه‌بار موفق به کسب رأی شد درحالی که همه می‌دانستند حق با استیضاح‌کنندگان است؛ بنابراین با این سخنان نمی‌توانند بار مسئولیت دولت را نپذیرند»./ نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر