کد خبر: 6497
A

تخت روانچی: برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و فرانسه؛ در سطح وزیران امورخارجه در تهران

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ،از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه به زودی در تهران خبر داد.

تخت روانچی: برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و فرانسه؛ در سطح وزیران امورخارجه در تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران که در پاریس به سر می برد ؛ در خصوص اهداف سفرش به فرانسه گفت: پس از سفر سال گذشته آقای روحانی به پاریس و ملاقات با آقای اولاند رئیس جمهور فرانسه چند سند به امضا رسید و همچنین توافق شد مشورت های سیاسی منظمی بین طرفین برگزار شود.

وی افزود: در این فاصله، قائم مقام وزیر خارجه فرانسه به تهران آمد که مذاکرات خوبی در تهران داشتیم. سفر بنده هم به پاریس در ادامه همین مسیر است.

تخت روانچی با بیان اینکه موضوعات مختلفی از جمله در بخش های اقتصادی برای گفت و گو و رایزنی با فرانسه وجود دارد گفت: بعد از توافق برجام، با فرانسوی ها تعاملات اقتصادی خوبی داشته ایم و زمینه های کاری متنوعی بین ایران و فرانسه در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله سرمایه گذاری مشترک، انتقال فناوری و زمینه های دیگر وجود دارد که باید هر چند وقت یکبار در سطح سیاسی مرور شود.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه افزود: در بخش گفت و گوهای دو جانبه علاوه بر مسائل اقتصادی، درباره موضوعات مورد علاقه دیگر هم صحبت خواهیم کرد.

تخت روانچی گفت: بخش دیگر صحبت هایمان هم به مسائل منطقه ای، تحولات خاورمیانه و موضوع تروریسم و افراطی گری باز می گردد که دو طرف علاقه مند به پیگیری آن تا حصول راه حل مشترک هستند.

وی در گفت وگو با خبرگزاری صداو سیما در پاریس افزود: تحولات نقاط بحرانی در منطقه مانند یمن، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان نیز از دیگر محورهای مورد گفت و گوی ما با فرانسویان خواهد بود.

تخت روانچی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه در سطح وزیران امور خارجه به زودی در تهران خبر داد و گفت: سفر بنده به پاریس برای انجام مقدمات تشکیل این کمیسیون مشترک است.

وی همچنین درباره موضوع اجرای برجام، افزود: این موضوع یکی از موضوعاتی است که در این سفر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

تخت روانچی گفت: به منظور گفت و گوهای سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا، هفته گذشته در بروکسل بودم و همزمان هم خانم موگرینی مصاحبه کرد و در خصوص اجرای کامل برجام بیانیه داد که این موضع اروپائیان از جمله فرانسه است.

به گزارش ایسنا ، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان بامداد روز پنجشنبه به منظور شرکت در گفت‌وگوهای منظم سیاسی بین وزارت امور خارجه ایران و فرانسه عازم پاریس شد.

تخت روانچی در این سفر با قائم مقام وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص روابط دوجانبه و نیز مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و رایزنی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر