کد خبر: 64999
A

پروانه مافی: انتظارمان از دولت حل مشکلات مردم تا اسفندماه است/ برخی از مشکلات بیشتر جنبه نمایشی دارد

پروانه مافی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: وضعیت سخت اقتصادی و گرانی، توده‌های مردم را بسیار تحت فشار قرار داده است. مجلس انتظار دارد که دولت در حوزه نیازهای اساسی مردم اقدام کند تا اتفاقات مثبتی در این خصوص رخ دهد. اگر دولت تا زمان باقی‌مانده به انتخابات اسفندماه بتواند به طور جدی به مهار گرانی در بازار کالاهای اساسی مردم ورود کند و قوه قضاییه هم پشت دولت باشد، می‌توانند مشکلات را برطرف کنند و مرتفع شدن مشکلات در حضور مردم پای صندوق‌های رای بسیار موثر است.

پروانه مافی: انتظارمان از دولت حل مشکلات مردم تا اسفندماه است/ برخی از مشکلات  بیشتر جنبه نمایشی دارد
به گزارش دیده بان ایران؛ پروانه مافی، نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس،  ضمن اشاره به شرایط خاص کشور در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، گفت: همیشه انتخابات در کشور ما غیرقابل پیش‌بینی است و طی 40 سال اخیر همیشه انتخابات غیرقابل پیش‌بینی بوده است؛ یعنی پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته گاه محقق نشده و اتفاق دیگری افتاده است.

 

او ادامه داد: چه انتخابات ریاست‌جمهوری و چه انتخابات مجلس غیرقابل پیش‌بینی است. بنابراین به نظر نمی‌رسد انتخابات سال 98 هم جدا از این موضوع باشد و باز در ماه‌های آخر انتخابات، حتی طی هفته‌های آخر، اتفاقاتی می‌افتد که انتخابات را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد: وضعیت سخت اقتصادی و گرانی، توده‌های مردم را بسیار تحت فشار قرار داده و عملاً خرید خانه یا حتی خرید آپارتمان کوچک برای زوج‌های جوان به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده است. قیمت خودرو و کالاهای اساسی هم در زمره مشکلات عظیمی قرار دارد که دولت با آن دست به گریبان است و مجلس انتظار دارد دولت در این حوزه، خصوصاً در حوزه نیازهای اساسی مردم، دست به اقدام بزند تا اتفاقات مثبتی رخ دهد.

 

مافی گفت: هر جا که دولت ورود کرده و نظارت داشته دیده‌ایم که موثر بوده؛ برای مثال بازار موبایل، کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داد اما با ورود قوه قضاییه و دستگیری تعدادی از افراد متخلف مشکلات بازار موبایل مهار شد. همچنین قیمت برنج و مرغ به شدت در حال بالا رفتن بود که با دخالت دولت و قوه قضاییه مهار شد. بنابراین هر جا دولت به طور جدی وارد می‌شود و قوه قضاییه از دولت پشتیبانی و حمایت می‌کند مساله حل می‌شود.

 

او با تاکید بر لزوم ورود دولت و حمایت قوه قضاییه از دولت برای حل مشکلات مردم، افزود: برخی از مشکلات ریشه‌ای نیست، بلکه بیشتر جنبه نمایشی دارد و به دلیل ورود دلال‌هاست. اگر دولت تا زمان باقی‌مانده به انتخابات اسفندماه بتواند برای مهار گرانی در بازار کالاهای اساسی مردم ورود کند و قوه قضاییه هم پشت دولت باشد، می‌توان مشکلات را برطرف کرد. البته در نشست مشترکی که با قوه قضاییه داشتیم آقای رئیسی اعلام کردند قوه قضاییه با تمام توان از دولت حمایت می‌کند.

 

این عضو فراکسیون امید گفت: اگر قوه قضاییه و قوه مجریه در مهار فساد و رانتی که فسادگران و رانت‌گران از محل گرانی کالاهای اساسی، مسکن، خودرو، ارز و طلا به وجود می‌آورند اقدام کنند، قطعاً می‌تواند موثر باشد و نظر مردم تغییر خواهد کرد و در انتخابات پایان سال اثر خود را خواهد داشت. در این صورت آرایش و چینش نیروهای سیاسی نیز طبیعتاً تغییر خواهد کرد.

 

مافی گفت: بنابراین در حال حاضر نمی‌شود قطعی گفت که در انتخابات مجلس یازدهم حضور مردم چگونه خواهد بود. اگر اتفاقاتی که بنده گفتم بیفتد- که جزو انتظارات ماست- تغییرات اساسی‌ای در جهت کیفیت کار اصلاح‌طلبان شاهد خواهیم بود.

 

او با اشاره به تاثیر گشایش‌های اجتماعی در حضور مردم پای صندوق‌های رای، تاکید کرد: فشارها و تنگناهایی در حوزه اجتماعی داریم که به راحتی رفع می‌شود و نیازی به گیرها و گرفتاری‌ها نیست. تعامل میان قوا و انسجام داخلی اگر به عنوان هدف اصلی قرار گیرد، به راحتی گشایش‌ها حاصل می‌شود. گشایش‌های اجتماعی می‌تواند دل‌های مردم را به هم نزدیک کند و فاصله و دیوار ایجادشده میان دولت و نهادهایی که مسئولیت مجموعه‌های اجتماعی را بر عهده دارند، بردارد. همه این موارد می‌تواند در انتخابات اسفندماه موثر و تعیین کننده باشد./اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر