کد خبر: 65015
A

ابوترابی: مردم به ما اطلاعات می‌دهند/ در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت هستیم

نماینده مجلس: ما در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت هستیم. به همین خاطر مردم هر اطلاعاتی که در این رابطه داشته باشند در اختیار ما قرار می‌دهند.

ابوترابی: مردم به ما اطلاعات می‌دهند/ در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد هفته گذشته در مجلس اعلام کرد سه کارتخوان فروش در دفتر زنگنه کشف شده  و سایر قضایا؛ برای صحت و سقم موضوع بعد از صدور اطلاعیه وزارت اطلاعات درخصوص تکذیب موارد بیان شده، که در ذیل می آید.
آقای ابوترابی شما بر چه اساس در روزهای اخیر اعلام کردید که در دفتر وزیر نفت 3 دستگاه کارتخوان با گردش مالی ده میلیارد تومان و مقادیری طلا و دلار کشف شده است؟
ما در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر نفت هستیم. به همین خاطر مردم هر اطلاعاتی که در این رابطه داشته باشند در اختیار ما قرار می‌دهند.
یعنی شما طرح استیضاح وزیر نفت را راه انداخته اید و خودتان هم علیه ایشان جو‌سازی می‌کنید؟
دیدید که وزارت اطلاعات تأیید کرد.
اما نه به میزانی که شما عنوان کردید.
هنوز نهایی نشده است. بررسی‌های وزارت اطلاعات ادامه دارد. اداره اطلاعات اصلش را پذیرفته است. شما می‌خواهید من را محاکمه کنید یا مصاحبه انجام دهید؟
به هیچ وجه. فقط سؤال اینجاست چرا فکر می‌کنید وزیر نفت ناکارآمد بوده است؟
ایشان 15 سال وزیر نفت بوده است. اگر سیاستگذاری درستی داشتند در طول مدیریت ایشان باید با استفاده از سرمایه درگردشی که در کشور وجود دارد، از خام فروشی رها می‌شدیم.
 یا اینکه معاونان آقای زنگنه حقوق‌های نجومی می‌گیرند که درست نیست.
15 سال است که ایشان وزیر نفت است، اما نتوانسته برای کارت سوخت مصرف تعریف کند تا شاهد قاچاق سوخت نباشیم. این ها را چاپ می کنید؟
بله حتماً. اما برای بسیاری ازموارد، مخالفت‌های مجلس مانع اصلی بوده است. قبول دارید؟
در چه موردی؟
مانند دو نرخی شدن بنزین و اجباری شدن کارت سوخت. یا زمانی که به واسطه برجام درحال جذب سرمایه خارجی برای توسعه صنعت نفت بودیم.
خیر. صحت ندارد. بارها در جلسات خصوصی و نیمه خصوصی از زبان وزیر نفت شنیده‌ایم که پالایشگاه‌سازی در ایران صرفه اقتصادی ندارد.
اما پالایشگاه ستاره خلیج فارس در این دولت به بهره‌برداری رسید.
خیر. سپاه این پالایشگاه را ساخته است. ساخت این پالایشگاه در دولت قبل شروع شد . رهبر معظم انقلاب این موضوع را به درستی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام عنوان کردند. ایشان گفتند که پالایشگاه ستاره خلیج فارس به همت سپاه احداث و راه اندازی شد. نباید این دولت مدعی ساخت این پالایشگاه شود.
ولی پیشرفت پالایشگاه در مراحل نهایی سخت تر از مراحل ابتدایی است. ضمن آن‌که اگر برجام اجرا نمی‌شد قطعات مورد نیاز پالایشگاه وارد کشور نمی‌شد و هنوز هم تکمیل نشده بود.
اصلا و به هیچ وجه. این پالایشگاه در دولت قبل ساخته شده و فقط بهره‌برداری آن در این دولت بود. آن هم برای تبلیغات و انتخابات. این دولت جز این‌که اطلاعات و اسناد مهم ما را به شرکت فرانسوی توتال داد، کار دیگری نکرد.
اطلاعات جدیدی به توتال داده نشده. در مورد گازرسانی هم که نمایندگان مجلس از دولت تشکر کردند. برخی می‌گویند  طرح استیضاح وزیر نفت با هدایت مخالفان سیاسی  دولت در حال پیگیری است.
من دیگر فرصت پاسخ دادن به سؤالات شما را ندارم./ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر