کد خبر: 65152
A

ابتکار : کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری اعظم طالقانی پیام آور این بود که زنان هم می‌توانند پا به عرصه های بالای سیاست بگذارند

مراسم نکوداشت مقام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعظم طالقانی، با سابقه نزدیک به ۳۰ سال معلمی، نخستین نماینده زن در دور اول مجلس شورای اسلامی و موسس نخستین انجمن زنان ایران پس از انقلاب اسلامی توسط انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در کتابخانه ملی برگزار شد.

ابتکار : کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری اعظم طالقانی پیام آور این بود که زنان هم می‌توانند پا به عرصه های بالای سیاست بگذارند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مراسم نکوداشت مقام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعظم طالقانی، با سابقه نزدیک به ۳۰ سال معلمی، نخستین نماینده زن در دور اول مجلس شورای اسلامی و موسس نخستین انجمن زنان ایران پس از انقلاب اسلامی توسط انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در کتابخانه ملی برگزار شد.

اشرف بروجردی :

خانم طالقانی با تحمل سختی زندان و ناملایمات روزگار به ما آموخت هرگز نباید حقیقت را فدای مصلحت کرد.

مولاوردی :

طالقانی، آقازاده ای مستقل بود وقتی آقازادگی مرسوم نبود، شخصیت و هویت مستقل خانم طالقانی بسیار برجسته است؛ وی آقازاده ای است که هیچگاه زیر سیطره این لقب پنهان نشد و همواره برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرد تا سیاسی ترین فرزند آیت الله طالقانی شد.

  ابتکار :

کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری اعظم طالقانی پیام آور این بود که زنان هم می‌توانند پا به عرصه های بالای سیاست بگذارند. به ما آموختند اگر بخواهیم جامعه ای پیشرو و آینده نگر داشته باشیم باید صبر را پیشه خود سازیم.امیدوارم که بتوانیم با الهام از صبر استقامت و رویکرد مثبت اندیشانه خانم طالقانی در جهت کنار زدن ناملایمات گام های استواری برداریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر