کد خبر: 6516
A

«بن لادن» میانمار: ترامپ شبیه من است

«آشین ویرانتو» رهبر ضد اسلامی بودائیان افراطی میانمار که پیش از این خود را 'بن لادن' میانمار می دانست، گفت 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریکا شبیه من است.

«بن لادن» میانمار: ترامپ شبیه من است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ویرانتو که سردمدار و رهبر اکثر آشوب ها و مخالفت ها علیه مسلمانان میانماری است در تازه ترین اظهارات خود دیدگاه های ترامپ در مورد اسلام را شبیه دیددگاه های خودش دانست.
به نوشته روز شنبه تارنماهای 'خائوسود' تایلند و 'اتوسان' مالزی، وی همچنین اعلام کرد از تمامی رای دهندگان به د ترامپ در آمریکا حمایت می کند.
وی بیشترین شباهت خود و ترامپ را در مخالفت با مسلمانان و جلوگیری از ورود مسلمانان به کشورشان (آمریکا و میانمار) دانست.
ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در کارزارهای انتخاباتی اش گفت که تصمیم دارد مانع ورود مهاجران مسلمان به خاک آمریکا شود و مردم آمریکا در آینده خواهند گفت او حق داشته است از ورود مسلمانان جلوگیری کند.
راهب ضد اسلامی و افراطی بودائیان میانمار نیز گفت، آمادگی دارد با ناسیونالیست های آمریکایی در این زمینه ها همکاری کند و به آنها پیشنهاد کرد از روش هایی که در میانمار برای مبارزه با اسلام بهره می برند، استفاده شود.
وی گفت: جهان ما را مقصر می داند، اما ما فقط از مردم و کشور خود حفاظت می کنیم. 
وی با اشاره به تفکرات افراطی اش که مورد انتقاد جهان قرار گرفته است، گفت که ترامپ نیز اولویتش ناسیونالیسم است و انگشت اشاره جامعه بین الملل کمتر به سمت اوست.
ویرانتو گفت: میانمار لازم نیست به دنبال دیدگاه های کشورهای دیگر باشد، اما آنها می توانند ایده از میانمار دریافت کنند.
وی بودائیان میانمار را که حدود 55 میلیون نفرند طی سال های گذشته به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا دعوت کرد.
شورش بودایی ها به رهبری 'آشین ویرانتو' از سال 2012 میلادی تاکنون بیش از 600 کشته از مسلمانان روهینگیا برجای گذاشته و صدها هزار نفر این کشور را ترک کرده اند و بسیاری از مسلمان روهینگیا در ایالت راخین مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
نفوذ این رهبر افراطی میانمار اکنون به نسبت قبل کاهش یافته است. وی پیش از این از دولت تحت حمایت ارتش پشتیبانی می شد، اما در انتخابات سال 2015 میلادی حزب وابسته به 'آنگ سان سوچی' که اکنون وزیر خارجه میانمار است پیروز انتخابات شد و قدرت این رهبر بودایی کاهش یافت.
ویراتو پیش از انتخابات میانمار نیز با اعلام حمایت آشکار از حزب حاکم در انتخابات 17 آبان سال گذشته که شکست خورد، مدعی شد که حزب 'آنگ سان سوچی' حرفی برای گفتن ندارند و احتمالا در انتخابات پیروز نمی شوند. 
ویراتو 48 ساله از راهبان تندور و ملی گرای میانمار است که حدود 10 سال از عمر خود را به جرم ایراد سخنان تحریک آمیز که خشم مسلمانان را در پی داشته، در زندان گذرانده است.
این راهبر افراطی پوشش اسلامی و آداب و رسوم مسلمانان میانمار از قبیل قربانی گاو در مراسم عید قربان و سایر اعیاد را متضاد با دیدگاه های انجمن وطن پرستان میانمار می داند که وی یک عضو برجسته این انجمن است و سال 2014 تاسیس شد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر