کد خبر: 65212
A

علی شکوری‌راد: به ما اجازه حضور در دادگاه خاتمی را ندادند/ حدود ۴۰ خبرنگار و فعال سیاسی پشت در اتاق ماندند

صبح امروز دومین جلسه دادگاه محمدرضا خاتمی برگزار شد. قرار بر این بود که دادگاه به صورت علنی برگزارشود. در دادگاه اول نیز قرار بود علنی باشد، اما خواسته قاضی دادگاه عدم انتشار جزئیات این محاکمه بود و رضا خاتمی هم به احترام دادگاه جزئیات این جلسه را منتشر نکرد.

علی شکوری‌راد: به ما اجازه حضور در دادگاه خاتمی را ندادند/ حدود ۴۰ خبرنگار و فعال سیاسی پشت در اتاق ماندند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحمدرضا خاتمی پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود در انتخابات سال ۱۳۸۸ تا هشت‌میلیون‌رای تقلب شده‌است و این اتهامی است که برایش در دادگاه محاکمه می‌شود.

حالا علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت که به همراه خاتمی برای حضور در جلسه، به دادگاه رفته اما موفق به حضور در دادگاه نشده‌است، دقایقی پیش در گفت‌وگو با امتداد تصریح کرد:‌

ظاهرا دادگاه تصمیم گرفته در جلسه امروز دادگاه آقای خاتمی ۵ نفر همراه ایشان در جلسه حضور داشته باشند و ۵ نفر هم از آن‌ها (ما نمی‌دانیم آن‌ها چه کسانی هستند!)

امروز حدود ۴۰ نفر از فعالان سیاسی و خبرنگاران برای حضور در این دادگاه پشت در اتاق جلسه حضور پیدا کردند که از میان آن‌ها می‌توان به چهره‌هایی چون سیدمصطفی تاجزاده،‌ فیض‌الله عرب‌سرخی، آذر منصوری، سعید شریعتی و تعداد دیگری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و خبرنگار اشاره کرد. اما هیچ‌کدام از این افراد موفق به حضور در جلسه دادگاه نشده‌اند. حتی خبرنگار و دوربین صدا و سیما اجازه حضور در این جلسه را پیدا نکردند.

جلسه با تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای آغاز شد و علی‌رغم اینکه اعلام شده‌بود دادگاه علنی است، اما تنها ۵ نفر اجازه حضور در دادگاه را پیدا کردند که خبرنگار بودند.

بعد از عدم اجازه برای ورود به دادگاه، عده‌ای از فعالین سیاسی و خبرنگاران محل برگزاری محاکمه را ترک کردند،‌ اما هنوز تعدادی از فعالین سیاسی پشت در دادگاه منتظر حصول نتیجه و پایان دادگاه هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر