کد خبر: 65222
A

انصاری: چرا برخی می‌گویند تصمیمات امام احساسی بوده است؟

در آستانه سی امین سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشست رسانه ای محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در جوار حرم مطهر برگزار شد.

انصاری: چرا برخی می‌گویند تصمیمات امام احساسی بوده است؟

به گزارش دیده بان ایران، جماران نوشت: در آستانه سی امین سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشست رسانه ای محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در جوار حرم مطهر برگزار شد.

در آستانه سی امین سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشست رسانه ای حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در جوار حرم مطهر امام و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

محورهای مهم سخنان وی در ادامه می آید؛

*برای انقلاب ما طبیعی است که اگر روزی جنگ یا تحریمی پیش بیاید یک عده متزلزل شوند و بگویند توان مقابله نداریم؛ این واقعیت تاریخی در طول تاریخ بشر وجود داشته است. 

*اما یک عده برای آنکه ضعف های خود را جبران کنند می آیند و می گویند اگر وارد جنگ نمی شدیم یا جنگ را زود تمام نمی کردیم بهتر بود.

*اولین مساله ای که امام بر روی آن تاکید داشت خودباوری بود؛ اگر جامعه را به خودباوری برسانیم از هیچ قدرت و کشوری دست کم نداریم. پس هر فردی به هرشکل، اختلاف‌افکنی کند دشمن امام است.

*هیچ چیزی به اندازه وحدت و هم افزایی جامعه نزد امام مورد تاکید نبوده است و هیچ چیزی به اندازه اختلاف، به هرشکل و از ناحیه هرکسی که بوده، امام را اذیت نکرده است. هرکسی به هرشکلی اختلاف انگیزی کند دشمن امام است؛ «دست» ها به تنهایی نمی توانند کار کنند.

*مساله دیگر علم و آگاهی است. بعضی تلاش می کنند بگویند تصمیمات امام در جاهایی احساساتی بوده است. می بینیم که یک مرتبه نامه ای از امام را زیر سوال می برند یا می گویند در جنگ تصمیم احساسی گرفته ایم؛ یعنی هر ضرری که متوجه کشور شده باشد ضرر احساسی بوده است. اما آنهایی که با امام آشنایی دارند می دانند که امام برای کوچکترین تصمیم تا تصمیمات کلان جواب خود نزد خدا را آماده کرده بود.

*یکی از قدرتهای امام نهراسیدن از دشمن بود؛ امام اجازه نمی داد غیر از واقعیت قدرت های بزرگ چیز دیگری در ذهن جامعه شکل بگیرد. امام در مورد شاه عاقلانه فکر و عمل می کرد اما به گونه ای حرف نمی زد که دیگران بگویند آنها خیلی قدرت دارند. وقتی شاه فیضیه را گرفت امام فرمودند کاری نکن که این ملت تو را هم مثل پدرت بیرون کنند.

*آخرین نیرویی که امام از آن نیرو میگرفت نصرت الهی بود. امام هیچ وقت نمی گفت من انقلاب را به پیروزی رساندم؛ امام درباره انقلاب، جنگ و پیروزی خرمشهر می گوید همه کار را خدا کرد.

*مقام معظم رهبری فرمودند، مراسم سالگرد ارتحال امام نباید تحت تاثیر هیچ مراسم دیگری قرار بگیرد و مراسم باید در زمان و مکان خود برگزار شود.

این خبر در حال تکمیل است...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر