کد خبر: 65236
A

نماینده مجلس: شورای نظارت به شکایت هر کسی علیه صدا و سیما رسیدگی می‎کند

شورای نظارت بر صدا و سیما ضوابطی دارد و بر اساس آن حتماً باید شکایتی به آن ابلاغ شود تا بتواند به آن مسئله وارد شود

نماینده مجلس: شورای نظارت به شکایت هر کسی علیه صدا و سیما رسیدگی می‎کند

یک عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در واکنش به انتقادات به گزارش تلویزیون از جلسه بازپرسی محمدعلی نجفی می‎گوید: بر اساس ضوابط قانونی، شورای نظارت بر صدا و سیما تنها در صورتی می‎تواند به موضوعی وارد شود که شکایتی به آن ابلاغ شده ‎باشد.

به گزارش دیده بان ایران، غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما درباره انتقادات به نحوه انعکاس و گزارش صدا و سیما از جلسه بازپرسی نجفی می‎گوید: شورای نظارت بر صدا و سیما ضوابطی دارد و بر اساس آن حتماً باید شکایتی به آن ابلاغ شود تا بتواند به آن مسئله وارد شود.

این عضو شورای نظارت بر صدا و سیما می‎افزاید: اما فرقی نمی‎کند که این شکایت از سمت چه کسی باشد، هر کسی می‎تواند درباره هر موضوعی در رابطه با صدا و سیما و حالا هم این موضوع شکایت کند، چه فرد عادی و چه نهاد یا سازمان خاصی باشد و این شورا نیز به آن وارد می‌شود.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی گفته‎ است: هیچ رسانه‎ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه رسد به فیلم، آن هم در صدا و سیما. اما نکته دیگر اینکه اسلحه آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته‎ باشد. حتی خبرنگار در تصاویر اعلام می‎کند ساعت هفت غروب است در حالی که بعد از اذان مغرب بوده‎ است. این‎ها همه جرایمی دارد که به‌زودی علیه صدا و سیما اعلام جرم می‎شود.

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توییتر خود نوشته ‎است: نحوه انعکاس گزارش‎های مربوط به آقای نجفی و آزردگی مردم از برخورد سخیف صدا و سیما و عواملش، نشان داد مدیریت ارشد حاکم بر صدا و سیما توانایی لازم را برای مدیریت و نظارت بر تلویزیون ندارد. انحرافات آشکار از معیارهای اخلاقی علاوه بر ضوابط قانونی، نشان از مدیریت در سایه بر سیما است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر