کد خبر: 65272
A

خبرگزاری فارس: محمدرضا خاتمی در دادگاه از ادعایش عقب نشینی کرد

سردبیرفارس نوشت: می‌خواهد بین دولت و حاکمیت تفکیک کند و در نهایت نتیجه بگیرد که منظور ما تقلبِ دولت بود نه نظام. بعد هم احتمالا نتیجه بگیرد که هرچه بود، گذشت. نه دولت سابق وجود دارد و نه شرایط موجود اجازه محاکمه می‌دهد. پس دو طرف کوتاه بیایند و...

خبرگزاری فارس: محمدرضا خاتمی در دادگاه از ادعایش عقب نشینی کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس در تحلیلی عجیب درباره جلسه روزگذشته دادگاه محمدرضا خاتمی نوشت:  روزگذشته دادگاه محمدرضا خاتمی برگزار شد و اولین اظهارنظر در این دادگاه، عقب‌نشینی از ادعاهای گذشته بود. اما این بازگشت آشفته نیز آدرس غلط است و آورده‌ای هم برای اصلاح‌طلب‌ها نخواهد داشت.
خاتمی می گوید فتنه اصلی را می خواهم معرفی کنم تا سوءتفاهم‌ها برطرف شود و ادامه می‌دهد: تلاش می‌کنم دامن نظام را از تقلب تبرئه کنم.

می‌خواهد بین دولت و حاکمیت تفکیک کند و در نهایت نتیجه بگیرد که منظور ما تقلبِ دولت بود نه نظام. بعد هم احتمالا نتیجه بگیرد که هرچه بود، گذشت. نه دولت سابق وجود دارد و نه شرایط موجود اجازه محاکمه می‌دهد. پس دو طرف کوتاه بیایند و...

اما این تصویر، یک روایت جعلی از ماجراست. خاتمی و دوستانش در رویایی‌ترین حالت اگر بتوانند ثابت کنند تقلب شده است تازه ابتدای راه اند و باید محاکمه شوند. آدرس غلط و روایت جعلی این است که فتنه را به تقلب منحصر کنیم. البته اصلاح‌طلبان برای چنین اتهامی باید در محکه حاضر شوند و ادعای‌شان را ثابت کنند اما ماجرای فتنه، اتهام تقلب نبود، بلکه فتنه روش اعتراض به تقلب بود.
قانون شکنی و آتش کشیدن شهر است که پنجه کشیدن به صورت نظام است نه ادعای تقلب. اصلاح‌طلبان تنها با ادعای تقلب مقابل نظام قرار نگرفتند که امروز مدعی اند منظور ما دولت بوده است. فتنه را قشون‌کشی خیابانی و ساختارشکنی ایجاد کرد و با تقلیل اتهام گذشته به دولت اسبق زشتی آن کم نمی‌شود. فتنه، ایستادن مقابل رای اکثریت با شعار دموکراسی و آزادی‌خواهی است نه اختلاف سیاسی با یک وزیر و یک وزارتخانه و یک رئیس‌جمهور.
این بی‌حیثیتی سیاسی باید در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود که عده‌ای برای پیگیری منافع‌شان هیچ ابایی نداشتند اصل نظام را متهم و هزینه کنند و امروز ماترک همان جریان است که برای دفاع از آبروی بر آب رفته‌شان، مثل آب خوردن نظام را متهم به پرستوسازی می کنند.

این جریان در تهمت و دروغ، نشان دار است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر