کد خبر: 65403
A

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه: ارتشی در فضای مجازی باید با اقدامات جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کند

محمدصالح جوکار، معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران، تاکید کرد: آمریکا بحث جنگ را مطرح نکرده است، عده‌ای به‌ عنوان عوامل آمریکا در داخل کشور، بحث جنگ و مذاکره یا قحطی را مطرح می‌کنند که هیچ‌کدام از اینها امکان‌پذیر نیست. ملت ما اگر مثل گذشته، امروز هم در راستای ایجاد همبستگی ملی حرکت کند و مسئولان، مدیران ارشد و مدیران میانی هم به این نکته توجه داشته باشند که صادقانه به مردم خدمت کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 معاون حقوقی و پارلمانی سپاه: ارتشی در فضای مجازی باید با اقدامات جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کند
به گزارش دیده بان ایران، محمدصالح جوکار، معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران، ضمن اشاره به جنگ روانی رسانه‌ای آمریکا، به راه مقابله با آن اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در تمام زمینه‌ها بیش از آنکه دست به عمل بزنند سعی می‌کنند از طریق جنگ روانی اراده‌ دیگران را به تسخیر خود درآورند. مقام معظم رهبری هم در جلسه‌ای که با کارگزاران نظام داشتند این نکته را فرمودند که امروز جنگ، جنگ‌ اراده‌هاست و هر اراده‌ای که محکم‌تر و مقاوم‌تر باشد پیروز میدان خواهد بود.

 

جوکار تاکید کرد: امروز شاهد جنگ روانی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و حتی در زمینه‌های دفاعی و نظامی هستیم. در صورتی‌ که واقعیت امر این است که اگر ما جدی باشیم، مسئولان جدی باشند و مردم هم در صحنه حضور یابند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. آمریکایی‌ها تنها حرکت‌های پوشالی انجام‌ می‌دهند و بیشتر دنبال این هستند که دل مردم را خالی کنند.

 

معاون پارلمانی سپاه ادامه داد: بحث تحریم‌ها در گذشته هم مطرح بوده است، اما اگر امروز به انواع مختلف بحث صفر شدن فروش نفت و... را مطرح می‌کنند، بیشتر قصد دارند مردم را نسبت به آینده‌شان ناامید کنند. متاسفانه در داخل کشور عده‌ای هستند که به این ناامیدی‌ها دامن می‌زنند.

 

جوکار به تشریح نظر خود مبنی بر حضور عده‌ای در کشور برای ناامید کردن مردم پرداخت و تاکید کرد: آمریکا بحث جنگ را مطرح نکرده است، عده‌ای به‌ عنوان عوامل آمریکا در داخل کشور، بحث جنگ و مذاکره یا قحطی را مطرح می‌کنند که هیچ‌کدام از اینها امکان‌پذیر نیست. ملت ما اگر مثل گذشته، امروز هم در راستای ایجاد همبستگی ملی حرکت کند و مسئولان، مدیران ارشد و مدیران میانی هم به این نکته توجه داشته باشند که صادقانه به مردم خدمت کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

او ادامه داد: ما از این تنگنا و چالشی که در حوزه اقتصاد داریم قدر مسلم به‌ سلامت عبور خواهیم کرد. با توجه به نشانه‌ها، آمریکایی‌ها خودشان در حوزه اقتصاد و اجتماعی‌ مشکلات جدی‌ای دارند.

 

معاون پارلمانی سپاه، در خصوص اقدام مقابل ایران در جنگ روانی رسانه‌ای که آمریکا به راه انداخته است، گفت: عمدتاً در جنگ رسانه‌ای مخصوصاً در بخش فضای مجازی، دستگاه متولی به‌ خوبی کار نمی‌کند. افرادی که در این حوزه مسئول هستند باید در دل مردم امید بیافرینند و شایعات را خنثی کنند. همچنین آنها باید به دشمنان در فضای مجازی هجوم ببرند که متاسفانه این مسئولان از خود سلب مسئولیت می‌کنند. ما تنها یک فناوری در دسترس مردم گذاشته‌ایم بدون اینکه برای آن محتوا تولید کنیم یا در این صحنه مدیریت لازم داشته باشیم.

 

او ادامه داد: محتوایی هم که هم‌اکنون برای تهاجم به دشمنان در فضای مجازی وجود دارد توسط نیروهای خودجوشی تولید شده که در بین مردم احساس تکلیف کرده‌اند. آنها بنا به ضرورتی که وجود داشت و تدبیری که مقام معظم رهبری در این زمینه اندیشیدند، ورود پیدا کردند. ولی ما باید دفاع سایبری و دفاع فضای مجازی داشته باشیم. باید یک سازمان یا یک ارتش در بخش فضای مجازی داشته باشیم که بتوانیم با اقدامات جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم و رسانه‌های ما هم نقش بسیار مهمی در این خصوص دارند.

 

جوکار با اشاره به نقش رسانه‌ها در جنگ روانی رسانه‌ای گفت: امروز روزی نیست که رسانه ما بخواهد با دشمن همراهی کند. متاسفانه بعضی از رسانه‌ها این نقش را بر عهده‌ دارند، اما اگر راه خود را به نفع منافع ملی و ملت تغییر دهند، موفقیت‌های خوبی در آینده به دست خواهیم آورد. امروز باید در مقابل خنثی کردن توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که دشمنان در سطح منطقه یا بین‌الملل دارند، یک واحد باشیم.

 

معاون پارلمانی سپاه پاسداران در خصوص اینکه در جنگ روانی رسانه‌ای ایران و آمریکا چه کسی پیروز میدان خواهد بود، تاکید کرد: آینده از آنِ ما خواهد بود و نسبت به آن خوش‌بین هستیم. مقام معظم رهبری فرمودند در همه زمینه‌ها که آثارش مشهود است، نباید اجازه دهیم که اراده‌ ما در اختیار دشمن قرار بگیرد. و قطعاً ما برنده جنگ رسانه‌ای خواهیم بود./ اعتماد

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر