کد خبر: 65426
A

آل اسحاق : نقش فراکسیون مستقلین در مجلس دهم حیاتی است/ وزن این فراکسیون به هر سو که مایل شود، آن طرف برنده است و این را نباید نکته منفی تلقی کرد

یحیی آل‌اسحاق، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی در پاسخ به سوالی پیرامون معایب و مزایای چند قطبی شدن پارلمان، گفت: چند قطبی بودن مجلس ایراد محسوب نمی‌شود. به نظرم این سه قطبی شدن مجلس دهم هیچ مشکلی ندارد. چهار یا پنج قطبی بودن مجلس، اقتضای زمانی و مکانی دارد والا اکثریت و اقلیت بودن اصلا معنا ندارد.

آل اسحاق :  نقش فراکسیون مستقلین در مجلس دهم حیاتی است/  وزن این فراکسیون به هر سو که مایل شود، آن طرف برنده است و این را نباید نکته منفی تلقی کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ یحیی آل‌اسحاق، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی در پاسخ به سوالی پیرامون معایب و مزایای چند قطبی شدن پارلمان، گفت: چند قطبی بودن مجلس ایراد محسوب نمی‌شود. به نظرم این سه قطبی شدن مجلس دهم هیچ مشکلی ندارد. چهار یا پنج قطبی بودن مجلس، اقتضای زمانی و مکانی دارد والا اکثریت و اقلیت بودن اصلا معنا ندارد.

عضو پیشین حزب موتلفه اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر ما این است که اگر گروهی حرفی بزند می‌گوییم درست است و اگر گروه دیگر همان حرف را بزند می‌گوییم غلط است. این کار یعنی درک نکردن حقیقت و اشتباه است. بالاخره در حوزه‌ها مختلف، سلایق مختلفی هم وجود دارد.

وی افزود: الان مجلس در راس امور قرار دارد و فراتر از این یا آن فراکسیون است. چه اشکالی دارد اگر طرحی از فراکسیون مقابل که به صلاح کشور است، مطرح شود و همه به آن رای بدهند؟!

وی همچنین با اشاره به نقش فراکسیون مستقلین در این فضای چند قطبی بودن پارلمان گفت: نقش فراکسیون مستقلین حیاتی است. وزن این فراکسیون به هر سو که مایل شود، آن طرف برنده است و این را نباید نکته منفی تلقی کرد.

آل اسحاق با اشاره به تاثیر فقدان حزب گرایی در چند قطبی شدن پارلمان و سیال شدن هویت های سیاسی، گفت: در این که احزاب باید تقویت شوند، هیچ حرفی نیست. احزاب باید بتوانند کشور را به سمت کادرسازی پیش بروند، نیروهای جوان و تازه نفس را برای برعهده گرفتن مسئولیت تربیت کنند. احزاب ما باید کم کم آماده شوند که هدفمند وارد عرصه انتخابات شوند و نیروهایی که راهی مجلس یا دولت می کنند را پاسخگو کنند.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی، با تاکید براینکه مجلس باید مدیرانی که برمی‌گزیند را با درایت و به دور از احساسات انتخاب کند، خاطرنشان کرد: لازمه این امر، این است که نمایندگان در امور مختلف اطلاعات لازم را کسب کنند، تجزیه و تحلیل کنند و براساس آن تصمیم بگیرند. باید اندیشکده هایی تعبیه شود که هر طرحی ابتدا آنجا بررسی شود و بعد از کار کارشناسی در مجلس مطرح شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر