کد خبر: 65599
A

فراکسیون های امید و مستقلان از فلاحت پیشه حمایت نکرد / فلاحت پیشه برای ریاست کمیسیون امنیت ملی کاندیدا نمی شود

علی مطهری گزینه مشترک دو فراکسیون امید و مستقلین برای کمیسیون فرهنگی/ تاامروز دو فراکسیون تعیین کننده در انتخابات کمیسیون امنیت ملی، فلاحت پیشه را در فهرست نامزدهای مورد بررسی خود برای این کمیسیون قرار نداده‌اند/ احتمالا گزینه نهایی اصولگرایان نیز مجتبی ذوالنور، نماینده اصولگرا و منتقد دولت از حوزه انتخابیه قم است

فراکسیون های امید و مستقلان از فلاحت پیشه حمایت نکرد / فلاحت پیشه برای ریاست کمیسیون امنیت ملی کاندیدا نمی شود

دیده بان ایران- با شروع فرایند برگزاری انتخابات کمیسیون‌های تخصصی مجلس به نظر می‌رسد رقابت بر سر کرسی ریاست دو کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبرسازتر از همیشه انجام شود.

 رقابت بر سر کرسی ریاست دو کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس 

آنطور که خبرنگار پارلمانی «ایران» از نمایندگان مجلس کسب اطلاع کرده از یک سو قرار است علی مطهری گزینه مشترک دو فراکسیون امید و مستقلین برای کمیسیون فرهنگی باشد و از سوی دیگر تا اینجای کار تصمیم حشمت‌الله فلاحت پیشه مبنی بر عدم حضور در انتخابات ریاست کمیسیون امنیت ملی است.

در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس، قاسم میرزایی نیکو، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید در گفت و گو با «ایران» تاکید کرد که حشمت الله فلاحت پیشه به صورت غیر رسمی اعلام کرده که در انتخابات ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور پیدا نخواهد کرد.

یک عضو این کمیسیون هم با تائید این خبر به «ایران» گفت که عدم تمایل فلاحت پیشه برای استمرار ریاست در این کمیسیون ناشی از عدم حمایت فراکسیون‌های سیاسی مجلس و همچنین مخالفت‌هایی از بیرون مجلس با او است.
تا امروز دو فراکسیون تعیین کننده در انتخابات کمیسیون امنیت ملی یعنی فراکسیون های امید و ولایی فلاحت پیشه را در فهرست نامزدهای مورد بررسی خود برای این کمیسیون قرار نداده‌اند که این باعث نگرانی برخی از اعضای فراکسیون امید در مجلس نسبت به آینده ریاست کمیسیون امنیت ملی شده است. خصوصا اینکه تا اینجا به نظر می‌رسد گزینه نهایی اصولگرایان کسی نباشد جز مجتبی ذوالنور، نماینده اصول گرا و منتقد دولت از حوزه انتخابیه قم.
در تحولی دیگر اما تلاش‌هایی برای رساندن علی مطهری به کرسی ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس آغاز شده است.
غلامعلی جعفرزاده، نایب رئیس فراکسیون مستقلین در گفت و گو با «ایران» تائید کرد که نظر این فراکسیون برای ریاست کمیسیون فرهنگی معطوف به علی مطهری است که دو هفته قبل کرسی نایب رئیسی مجلس را از دست داده بود.
در همین حال به گفته میرزایی نیکو، فراکسیون امید هم تقریبا مصمم است که از مطهری برای ریاست این کمیسیون حمایت کند. هر چند به گفته میرزایی نیکو هنوز امیدی‌ها تصمیم رسمی خود را در این باره نگرفته‌اند./ ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر