کد خبر: 65634
A

سوال نماینده نزدیک به پایداری از وزیر مستعفی/وزیری که کمترین تذکر را از نمایندگان گرفت/حجتی بیشترین تذکر را گرفت

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش چند روز پیش از سمت خود استعفاء داد اما هیئت رئیسه مجلس بدون توجه به این استعفاء در اقدامی عجیب سئوال از وزیر مستعفی را اعلام وصول کرد.

سوال نماینده نزدیک به پایداری از وزیر مستعفی/وزیری که کمترین تذکر را از نمایندگان گرفت/حجتی بیشترین تذکر را گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ در جلسه علنی امروز مجلس هنگامی که نوبت به اعلام وصول سئوال‌ها رسید، در کمال تعجب سوال احد آزادی‌خواه نماینده ملایر  و ولی داداشی نماینده آستارا از وزیر آموزش و پرورشی اعلام وصول شد آنهم در شرایطی که وزیر این وزارتخانه چند روز پیش استعفا داده بود. این سوال درباره خصوصی‌سازی غیرکارشناسی آموزش و پرورش و تنزل جایگاه فرهنگیان و همچنین عدم اجرای صحیح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان اعلام وصول شد.

نمایندگان چند تذکر به رئیس جمهور و وزرا دادند؟

تذکرها و سئوال‌های نمایندگان از نظر آمار و ارقام هم امروز خبر ساز شد. علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با ایسنا از ۲۷۶۲ تذکر کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و وزرا در سال 97 سخن گفت.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در رابطه با میزان تذکرات کتبی نمایندگان در سال گذشته گفت: در سال سوم فعالیت مجلس تعداد تذکرات کتبی نمایندگان به وزرا و رئیس جمهور در اجرای ماده ۲۰۶ آئین نامه داخلی مجلس ۲۷۶۲ تذکر بوده است که از این تعداد بیشترین تذکر با ۵۱۳ فقره مربوط به رئیس جمهور و کمترین تذکر با ۳۲ فقره مربوط به وزیر دفاع بوده است.

کمترین تذکر نمایندگان خطاب به وزیر دفاع بود

براساس گفته یوسف نژاد در سال سوم فعالیت تعداد تذکرات کتبی به مجلس رئیس جمهور ۵۱۳ تذکر، به وزیر جهاد ۲۹۲ تذکر، وزیر راه ۲۷۴ تذکر، به وزیر کشور ۲۲۶ تذکر و به وزیر نیرو ۲۲۶ تذکر بوده که بیشترین تذکرات را دریافت کردند و در مقابل وزیر علوم با ۵۵ تذکر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۵۳ تذکر، وزیر دادگستری با ۵۰ تذکر، وزیر اطلاعات با ۳۴ تذکر و وزیر دفاع با ۳۲ تذکر کمترین تعداد تذکرات کتبی را دریافت کردند.

یوسف ن‍ژاد در بخش دیگری از این گفتگو به مقایسه عملکرد نظارتی مجلس در سال سوم دوره نهم و دهم پرداخت:« از نظر بررسی مقایسه‌ای عملکرد نظارتی مجلس بین سال سوم دوره نهم و سال سوم دوره دهم، تعداد تذکرات کتبی نمایندگان ۱۳ درصد کاهش یافته و تعداد تذکرات سال سوم نسبت به سال دوم در دوره دهم ۱۳ درصد افزایش یافته است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر