کد خبر: 65657
A

نماینده مجلس: دوشیفت بودن جلسات علنی دوشنبه ها باید به تصویب مجلس برسد

نماینده مردم گرمسار در مجلس از دو شیفته بودن جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در سال ۹۸ انتقاد کرد و گفت: برگزاری جلسه بعداز ظهر باید به تشخیص رییس مجلس به تصویب نمایندگان برسد.

نماینده مجلس: دوشیفت بودن جلسات علنی دوشنبه ها باید به تصویب مجلس برسد

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا کاتب در جلسه علنی بعدازظهر امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی با تذکری با استناد به مواد ۱۹۵ و ۹۷ آیین داخلی مجلس خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اصل ۱۹۵ صراحت دارد که اگر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هر یک از همکاران نسبت به موضوعی در مجلس تذکر داشته باشد، جلسه باید متوقف شده و رییس تذکر را گوش کند؛ من در جلسه صبح امروز نفر دوم برای ارائه تذکر بودم و چندین بار گفتم که تذکر دارم و رییس به این موضوع اعتنایی نکردند.

وی همچنین خطاب به لاریجانی افزود: طبق ماده ۹۷ آیین نامه داخلی ما به شما برای عنوان رییس مجلس شورای اسلامی احترام قائلیم و شخص حضرتعالی را قبول داریم و انتظار داریم که به آیین نامه داخلی مجلس احترام قائل شوید.

کاتب اظهار داشت: اگر بخواهیم جلسه در بعدازظهر ادامه داشته باشد باید به پیشنهاد رییس و به تصویب مجلس برسد و اجرا شود.

وی خطاب به لاریجانی ادامه داد: شما در سال ۹۷ حداکثر این موضوع را مطرح کردید و حداکثر مدت زمان برای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی چهار ساعت است و اعم از اینکه یکسره باشد با با فاصله و تنفس باشد؛ مگر در موارد ضروری که رییس تشخیص دهد و به تصویب مجلس برسد؛ اگر بخواهیم که جلسات بعدازظهر در سال ۹۸ ادامه داشته باشد باید به رای گذاشته شود.

کاتب ادامه داد: هم اکنون کمیسیون های مجلس (هفته ای) ۱.۵ جلسه و صحن علنی ۱۶ ساعت جلسه دارد؛ می خواهید مجلس را از کیفیت بیندازید و آن را بی خاصیت کنید؛ آیین نامه به شما اجازه نداده است، شما برای جلسات بعدازظهر سه شنبه های مجلس از ما اجازه گرفتید و قرار بود این جلسات تا پایان سال ۹۷ باشد.

وی خطاب به لاریجانی ادامه داد: ۱۵ نفر از روسای کمیسیون های مجلس نامه آوردیم که مجوز شما تا پایان سال ۹۷ است، اما هیچ پاسخی از شما داده نشد؛ شما جلسه سه شنبه های را به دوشنبه های انتقال دادید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با بیان اینکه عملاً کمیسیون های مجلس را بی خاصیت کرده اید، خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: استدعا دارم برای حفظ جایگاه و همچنین رسالت مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی کنید.

لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تذکر وی را وارد ندانست و گفت: این خلاف آیین نامه نیست که شما آن را بسط دادید.

وی افزود: به خاطر استناد به ماده ۹۷ اگر جلسه بیش از ۴ ساعت باشد، رای گیری می کنیم در حالی که جلسه بعدازظهر دوشنبه یک جلسه مستقل است و با قرائت قرآن آغاز می شود و مانند سایر جلسات است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلسات مجلس را هیات رییسه تشخیص می دهد ما اینجا رای گرفتیم و نمایندگان به این رای دادند؛ ما مباحثه نمی کنیم، تذکر دادید، پاسخ دادیم./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر