کد خبر: 6567
A

اتحادیه اروپا خواستار حفظ توافق با ایران است

یک شبکه خبری آلمانی نوشت که رئیس جمهور منتخب آمریکا از لغو برجام صحبتی نکرده است و اتحادیه اروپا هم خواستار حفظ این توافق با ایران است.

اتحادیه اروپا خواستار حفظ توافق با ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شبکه خبری آلمانی «دویچه‌ویرتشافت ناخریشتن» در گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران پس از روی کار‌ آمدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نوشت که اتحادیه اروپا از تمامی کشورهایی که در این توافق شرکت داشتند خواسته است تا به توافق پایبند باشند. از این رو «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که تعهد به مسئولیت‌ها از جانب همه طرف‌ها از این جهت ضرورت دارد که باعث افزایش اعتماد می‌شود و گامی در راستای بهبود روابط با تهران خواهد بود.

همه اینها در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان توافقی غلط و نوعی فاجعه یاد کرد با این حال وی به صراحت نگفت که توافق با ایران را لغو می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین از موافقت دولت آمریکا با فروش هواپیمای مسافربری و قطعات یدکی و خدمات به ایران استقبال کرد و چنین اقدامی را پیامی مهم در راستای اجرای توافق هسته‌ای و افزایش امنیت تردد هوایی دانست.

البته نباید از این غافل بود که اتحادیه اروپا از وضعیت حقوق‌بشر در ایران انتقاد کرده است و از دولت ایران خواسته تا با اعمال نفوذ خود بر دولت سوریه در راستای توقف خشونت‌ها در این کشور اقدام کند. اتحادیه اروپا همچنین درباره برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و از ایران خواسته است تا به آزمایش‌های خود در این زمینه پایان دهد.

ایران در جولای 2015 با 5 کشور دارای قدرت وتو در شورای امنیت سازمان ملل یعنی آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا و چین به همراه آلمان به توافقی در زمینه ادامه برنامه هسته‌ای خود دست یافت که بنابر آن این کشور می‌تواند به صورت صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای استفاده کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر