کد خبر: 6571
A
دیده بان ایران بررسی می‌کند

احمدی نژاد پس از نهی رهبری چند سفر استانی انجام داده است؟/ جزییات سفر احمدی نژاد به خوزستان

نهم شهریور ماه سال جاری، احمدی نژاد با حضور در بیت رهبری، دستاوردهای سفرهای استانی‌اش را خدمت مقام معظم رهبری تشریح کرد؛ معظم له در این دیدار او را از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی نهی و تصریح می‌کنند که کاندیداتوری‌اش در انتخابات 96 نه به صلاح خودش هست و نه به صلاح کشور.

احمدی نژاد پس از نهی رهبری  چند سفر استانی   انجام داده است؟/ جزییات سفر احمدی نژاد به خوزستان

به گزاش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، نهم شهریور ماه سال جاری، احمدی نژاد با حضور در بیت رهبری، دستاوردهای سفرهای استانی‌اش را خدمت مقام معظم رهبری تشریح کرد؛ معظم له در این دیدار او را از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی نهی و تصریح می‌کنند که کاندیداتوری‌اش در انتخابات 96 نه به صلاح خودش هست و نه به صلاح کشور. 

 

یادداشتی که برای نخستین بار از نهی احمدی نژاد خبر داد

 

خبر جلسه فوق الذکر رسانه ای نشده بود تا اینکه در روز 28 شهریور ماه مهدی فضائلی مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس طی یادداشتی در این خبرگزاری اعلام کرد که احمدی‌نژاد با نهی صریح رهبری برای کاندیداتوری در انتخابات 96 مواجه شده است.

یادداشت مزبور بلافاصله با واکنش پرحجم سایت‌ها و کانال‌های حامی رئیس جمهور سابق مواجه شد و آنها چنین القاء می‌کردند که اگر موضع مذکور موضع رهبری باشد از لسان خود ایشان خارج می شود و رهبری سخنگو ندارند. 

 

دلایل تکاپوی حامیان احمدی نژاد برای تکذیب یادداشت فضائلی

 

البته تکاپوی حامیان رسانه‌ای و سیاسی احمدی نژاد برای تکذیب یادداشت فضائلی به این سبب بود که سه روز پیش از انتشار این یادداشت یعنی در تاریخ 25 شهریور، احمدی نژاد در راستای سفرهای استانی‌اش با هیاهو و تبلیغات فراوان راهی گرگان شده بود، در نتیجه در افکار عمومی چنین دهنیتی پیش آمده بود که رئیس جمهور سابق به توصیه و نهی رهبری بی اعتنایی کرده است.

 

روزی که نهی علنی شد

 

ماجرای تکذیب‌ها از سوی دوستداران و سمپات‌های احمدی نژاد ادامه داشت تا اینکه 5 مهر رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه شان، بیانات مهمی درباره موضوع توصیه به احمدی نژاد در مورد انتخابات سال 96 ایراد کردند و به نوعی نهی صورت گرفته را علنی کردند.

 

سفرهای عصر پسانهی

پس از علنی شدن نهی احمدی نژاد به نظر می‌رسید، کرکره سفرهای استانی و میتینگ های انتخاباتی – گفتمانی‌اش، پایین کشیده شود تا اینکه در 9 مهرماه(چهار روز پس از بیانات رهبری) سایت ها و کانال های حامی احمدی نژاد تصاویر سفر او به استان گیلان را منتشر کردند؛ البته این سفر احمدی نژاد به سیاق سفرهای قبلی اش چندان با ترتیبات خاص همراه نبود.

پس از حواشی بسیاری که سفرهای استانی احمدی نژاد در دوران پسانهی داشت، برای مدتی این سفرها کنسل شده بود؛ البته حامیان رسانه ای رئیس جمهور سابق چنین مطرح می‌کردند که سفرهای استانی وی با پایان ماه صفر از سر گرفته خواهد شد، اما هفته پیش خبر رسید که احمدی نژاد روز یکشنبه 30 آبان (فردا) برای شرکت در مراسم اربعین به استان خوزستان می رود و آنطور که در برخی سایت‌ها آمده، در این سفر چند سخنرانی نیز از سوی احمدی نژاد انجام خواهد گرفت. بنابراین سفر فردای احمدی نژاد به استان خوزستان را باید سومین سفر استانی‌اش پس از توصیه و نهی رهبری دانست.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر