کد خبر: 65710
A

حواشی صحن علنی امروز مجلس/ گلایه‌های تند از حلقه زدن نمایندگان دور وزرا؛ اینجا مجلس است یا باشگاه؟

تذکر نماینده مردم هرمزگان در رابطه با هجوم ملخ‌ها موجب شد تا رئیس مجلس دستور پیگیری این موضوع را صادر کند.

حواشی صحن علنی امروز مجلس/ گلایه‌های تند از حلقه زدن نمایندگان دور وزرا؛ اینجا مجلس است یا باشگاه؟

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در تذکری خواهان مقابله وزیر جهادکشاورزی با حمله ملخ‌ها شد و گفت: چند ماه است ملخ‌ها به برخی از  اراضی کشاورزی هجوم آورده‌اند که لازم است وزارت جهاد کشاورزی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشداهمیت برخورد با پدیده هجوم ملخ‌ها کمتر از  موضوع سیل و زلزله نیست.متأسفانه در این مدت توجه لازم صورت نگرفته و کشاورزان هرمزگان رو به نابودی می‌روند.

علی لاریجانی رئیس مجلس، به این تذکر اینگونه پاسخ داد: کمیسیون کشاورزی این موضوع را پیگیری می‌کند و از آقای کیخا می‌خواهم موضوع را دنبال کنند و به وزیر جهاد کشاورزی هم می‌گویم که موضوع را پیگیری کنند.

در ادامه جلسه علنی امروز جواد ابطحی و محسن کوهکن دو نماینده‌ای بودند که به انتقاد از عملکرد همکارانشان در مجلس پرداختند. سیدکمال الدین شهریاری هم در نطق خود به این مسیر ادامه داد و گفت: مجلس شورای اسلامی با وجود توسعه کمی نیروی انسانی، توسعه ساختاری و سازمانی و ساخت و سازهای پیرامونی و رشد بودجه و هزینه‌های اداری نتوانست از نظر کیفی جایگاه قانونگذاری و نظارت خود را حفظ کند.

نماینده مردم دشتی در ادامه تأکید کرد: مجلس با سقوط در ورطه روزمرگی و تبدیل شدن به کارخانه تولید قوانین الحاقی و اصلاحی که ارتباط چندانی هم با مشکلات و گرفتاری‌های جامعه ندارد به نهادی بی‌اثر در ساختار نظام تبدیل شده است به حدی که بیم آن دارم نیروهای کیفی و نخبه خود را از دست داده و در دوره‌های آینده به باشگاهی برای نمایندگان تبدیل شود که هفته‌ای چند روز در آن حضور یابند و موثرترین اقدام آنها در زمان حضور وزیران در این باشگاه، حلقه زدن دور آنان و دادن نامه‌هایی برای تامین نیازهای شخصی و جمعی خود و با تضرع و استغاثه، امیدوار به رفع مشکلات ریز و درشت موکلان خود باشند. آن وقت به جای مجلس، نهادهای متعدد دیگری همچون سران سه قوه به تمشیت امور بپردازند./خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر