کد خبر: 66081
A

فلاحت‌پیشه: هیچ کدام از فراکسیون‌ها آبستراکسیون نکردند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رقابت خوبی در کمیسیون برای انتخابات هیات رئیسه شکل گرفته است، گفت: با این حال اظهار هر نوع نظری درست و به مصلحت نیست.

 فلاحت‌پیشه: هیچ کدام از فراکسیون‌ها آبستراکسیون نکردند

به گزارش دیده بان ایران، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با یادآوری عملکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در طول یکسال گذشته، گفت: کمیته‌های کمیسیون در یک سال اخیر مورد بازنگری جدی قرار گرفت. از سوی دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نسبت به سایر کمیسیون‌ها کمترین سفر را داشته لذا به همین جهت ماهیانه چندین میلیارد صرفه جویی در سفرها را شاهد بودیم.

محدودیت سفرهای خارجی و 18 سفر به نقاط مرزی کشور

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی علاوه بر محدود کردن سفر برخی هیات‌ها، از هیات‌هایی هم که به سفر رفتند، گزارش مفصل برای ارزیابی و تاثیرگذاری هر چه بیشتر این نوع مراودات خواست.

وی افزود: بنده به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بسیاری از سفرهای خارجی خود را کنسل کردم و در مقابل18 سفر به مرزهای کشور داشتم، از این رو با سفر به نقاط مرزی و ارزیابی وضعیت مرزها تغییر و تحول جدی در بودجه مرز ایجاد کردیم.

آمد و شد بی‌سابقه وزرا به کمیسیون امنیت ملی

فلاحت پیشه یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی مجلس پیش از این تحت تاثیر سیاست خارجی بود اما در این زمینه هم اصلاحات جدی انجام دادیم، کمیته امنیت اقتصادی تشکیل و جلسات متعدد را با فعالان اقتصادی برگزار کردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آمد و شد وزرای مختلف به کمیسیون در طول تاریخ چهل ساله کمیسیون امنیت ملی مجلس بدون سابقه است، همچنین تلاش بسیار برای افزایش سطح جلسات به لحاظ کمی و کیفی صورت گرفته است.

انتقاد از عدم توجه فراکسیون‌ها نسبت به گزارش عملکرد کمیسیون‌های تخصصی

وی ادامه داد: ما در کمیسیون همچنین نسبت به وقوع حوادث امنیتی، تروریستی و سیاسی واکنش سریع و به هنگامی نشان دادیم و به سرعت در محل وقوع حادثه حاضر شدیم که سفر به سیستان و بلوچستان بعد از حادثه تروریستی و شهادت تعدادی از پاسداران یا ربوده شدن تعدادی از مرزبانان نمونه‌ای از آن است.

فلاحت پیشه ضمن انتقاد از عدم ارزیابی عملکرد کمیسیون امنیت ملی، گفت: ما به فراکسیون‌های سیاسی مجلس پیشنهاد دادیم تا ضمن برگزاری جلساتی به روسای کمیسیون‌ها فرصت ارایه گزارش عملکرد کمیسیون‌ها تخصصی خود را بدهند و در مورد کمیسیون امنیت ملی هم برای ارایه گزارش اعلام آمادگی کردیم اما هیچ واکنشی از سوی فراکسیون‌ها دریافت نشد.

هیچ کدام از فراکسیون‌ها آبستراکسیون نکردند

وی در ادامه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس را یادآور شد و گفت: رقابت خوبی در کمیسیون شکل گرفته است اما هر نوع اظهارنظری در این شرایط درباره عملکرد کمیسیون در یک سال گذشته درست و به مصلحت نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون هم هیچ کدام از جریان‌های سیاسی و فراکسیون‌ها آبستراکسیون نکردند، من به دلیل عدم حضور تعدادی از افراد ساعت 14:30 ختم جلسه را اعلام کردم زیرا تعدادی از دوستان در رفت و آمد بودند و برخی هم حضور نداشتند لذا برای برگزاری جلسه به حد نصاب نرسیدیم./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر