کد خبر: 66116
A

تذکرهای پی‌درپی پزشکیان به نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس/ مگر FATF آش کشک خاله است؟

بهارستانی‌ها در جریان نشست علنی امروز مجلس به طرح ساماندهی بازار خودرو رای مثبت دادند البته این جلسه با خود حواشی‌ای هم داشت.

تذکرهای پی‌درپی پزشکیان به نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس/ مگر FATF آش کشک خاله است؟

 به گزارش دیده بان ایران، امروز هم بهارستان نشینان نشست علنی داشتند و در جریان این نشست موضوعات مختلفی از جمله طرح ساماندهی بازار خودرو را بررسی کردند که نهایتا نمایندگان به تصویب آن رای دادند. لایحه عضویت ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا - اقیانوسیه هم از دیگر دستورکارهای امروز  مجلس بود که با حواشی‌ای هم همراه شد.

آش کشک نماینده محلات 

بعد از بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو نوبت به بررسی لایحه « عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا، اقیانوسیه» رسید که علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات که تا همین چند وقت پیش صحبت‌هایش درباره «دختر خوشگلا» حواشی زیادی را متوجه او کرده بود، این‌بار  به بهانه لایحه عضویت  ایران در برنامه اندازه شناسی کنایه‌ای هم به FATF زد. سلیمی گفت: «دولت می رود مذاکره می کند اما آیا مجلس در جریان این مذاکرات هست؟ آیا مجلس لوایح اینچنینی را ماده به ماده بررسی می‌کند؟ مجلس نمی تواند اینجا حق تحفظ بگذارد. درمورد حق تفحظ درباره همین لوایح پالرمو و fatf مطرح بود، آیا انها واقعا حق تحفظ ما را قبول می‌کنند؟»

او ادامه داد: «ما باید یا به صورت کلی آن را رد کنیم که در این صورت کشور دچار مشکل می‌شود یا باید به صورت دربست آن را بپذیریم که اگر ان را دربست تائید کنیم مشکلاتی در روند آن ممکن است ایجاد شود. شما دیدید در قرار داد توتال چه اتفاقی افتاد گفتند دربست بپذیرید و ما پذیرفتیم و دیدید چه مشکلاتی ایجاد شد. انها هم رها کردند و کسی هم پاسخگوی خسارت هم نبودند.درباره fatf هم همینطور، رفتند آن‌طرف قول‌هایی دادند و گفتند آش کشک خالته بخوری پاته نخوردی پاته. دوستان اجازه دهید مجلس از شان خود دفاع کند شان مجلس این نیست که دربسست لوایح را قبول کند حرمت امامزاده را باید متولی آن حفظ کند.»

سلیمی گفت: «بعضی از این لوایح 70 صفحه است که آن  را با یک قیام قعود تصویب می کنیم بدون اینکه ببینیم در این جعبه لاک و مهر چه هست. من خواهشم این است اجازه بدهید یک بار این موضوع حل شود مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید هم می‌ترسد شما توتال و برجام را دیدید.»

وقتی نمایندگان در رای گیری شرکت نمی‌کنند

«لطفا در رای‌گیری شرکت کنید» این تذکری است که تقریبا در هر جلسه بارها و بارها رئیس مجلس آن را از تریبون هیات رئیسه اعلام می‌کنند اما نهایتا آنچه روی تابلو مجلس نقش می‌بندد نشان می‌دهد این است که این روزها تعداد قابل توجهی از نمایندگان چندان قائل به وظیفه رای دادن نیستند. امروز هم مسعود پزشکیان که در غیاب علی لاریجانی ریاست مجلس را به عهده داشت مانند روزهای گذشته با هر رای گیری مشارکت در رای دادن را به نمایندگان متذکر شد و گفت«آقایان رأی بدهید». با این وجود وقتی قرار شد نمایندگان به لایحه « عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا، اقیانوسیه» رای دهند 63 نماینده در رای‌گیری شرکت نکردند که صدای اعتراض پزشکیان هم بلند شد./ خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر