کد خبر: 66148
A

آخرین وضعیت شکایت زنگنه از نماینده جنجالی و چهار شکایت از محمود صادقی در هیئت نظارت بر نمایندگان/ صادقی گفته از قوه قضاییه عذرخواهی میکنم

سخنگوی هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره شکایت زنگنه از نمایندگان و هم‌چنین چهار شکایت از محمود صادقی نماینده تهران به این هیئت توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین وضعیت شکایت زنگنه از نماینده جنجالی و چهار شکایت از محمود صادقی در هیئت نظارت بر نمایندگان/ صادقی گفته از قوه قضاییه عذرخواهی میکنم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره جلسه این هیئت ارائه کرد. 

بخش‌های مهم توضیحات جمالی نوبندگانی را به نقل از خبرگزاری‌ها می‌خوانید. 

* (درباره جلسه هیئت نظارت درباره شکایت زنگنه از هدایت‌الله خادمی): در این جلسه آقای خادمی درباره شکایت‌هایی که در خصوص موضوع پتروشیمی واصل شده بود، همچنین درباره وجود دستگاه پوز در دفتر وزیر نفت توضیحاتی ارائه کرد. تصمیم گرفته شد از شخص وزیر نفت برای حضور در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دعوت به عمل آید و ایشان در این زمینه توضیحاتی ارائه دهد تا بعد از آن بتوانیم نظر هیات را اعلام کنیم.
 

* (درباره شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده تهران): محمود صادقی برای حضور در جلسه و ارائه توضیحاتی درباره صحبت های اخیر وی دعوت شد که توضیحاتی را ارائه کرد. از عباسعلی کدخدایی قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان هم دعوت شد درباره مسائلی که درباره شورای نگهبان از سوی محمود صادقی ابراز شده است، نظراتش را بیان کند.

* (درباره توئیت صادقی درباره بورسیه‌ها): دیوان عدالت اداری در شکایت خود عنوان کرده که صحبت‌های آقای صادقی به معنای مخدوش کردن حیثیت دیوان بوده است؛ آقای صادقی هم در صحبت‌هایش بیان کرد که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به شماره ۶۳۰ دیوان نمی‌تواند به مسائل آموزشی ورود پیدا کند. البته دیوان خود را محق به این ورود می‌داند و ناظر به آن شکواییه‌ای را از آقای صادقی به هیأت دادند و بعد از صحبت‌های آقای صادقی قرار شد هیأت نظارت نامه‌ای را به دیوان عدالت اداری بفرستد با این سوال که مبنای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به بورسیه‌ها در دیوان چه بوده است و بعد از گزارش ارائه شده ما اعلام نظر می‌کنیم.

* (درباره صحبت‌های محمود صادقی درباره حساب‌های قوه‌قضائیه): مطالبی که صادقی درباره حساب‌های قوه قضاییه مطرح کرده بود، شبهه دار است و ممکن است صرف حقوق قضات شود که این مطالب باعث شکایت قوه قضاییه از این نماینده شد که ما قبلاً هم در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع رسیدگی کرده بودیم و اعلام کردیم صادقی بیان کرده که اگر به قضات توهین شده، عذرخواهی می‌کنم. ما مجدداً به قوه قضاییه اعلام کردیم صادقی به علت بیان این مطالب از قضات عذرخواهی کرده و به دنبال این هستیم ماجرا را همین جا فیصله دهیم. 

* (شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر): آخرین پرونده هم مربوط به شکایت یکی از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر از آقای صادقی به دلیل انتشار مطالبی در صفحه اینستاگرام ایشان درباره مسائل رخ داده در مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجو بود. قرار شد که هیأت از شاکیان بخواهد عکس مطالب را برای ما ارسال کنند تا در این باره هم اعلام نظر صورت گیرد.

تقدیر ۲۱۰نماینده مجلس از مواضع مقتدرانه رهبرانقلاب در دیدار «آبه»


۲۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای از مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن تقدیر کردند.

در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۱۰ نماینده در خصوص مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن تجلی کامل از اصول راهبردی عزت، حکمت و مصلحت بود.

همچنین نمایندگان در ادامه این بیانیه تاکید داشتند بی شک تاثیر ملاقات نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری موجب شد تا مخالفین آرامش و امنیت منطقه اقدام به آتش کشیدن کشتی‌های نفتی در دریای عمان نمایند.

در پایان این بیانیه اعلام شد ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این حادثه مشکوک و اعلام حمایت خود از اقدامات رهبر معظم انقلاب از همه مسئولان و مدیران می خواهیم با قطع امید از بیگانه با تکیه بر خدای بزرگ و توجه به ظرفیت‌های داخلی به جنگ مشکلات کشور رفته و مهمترین مشکل این روزها یعنی معیشت مردم را چاره کنند. ما آمادگی خویش را در راستای ایفای وظیفه در این راستا اعلام می نمائیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر