کد خبر: 66150
A
اسحاق جهانگیری:

امنیت عربستان را هم ایران حفظ می‌کند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط حساس و پیچیده‌ای قرار دارد، گفت: در طول ۴۰ سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرگز چنین شرایط پیچیده‌ای وجود نداشت.

امنیت عربستان را هم ایران حفظ می‌کند

به گزارش دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در جمع مردم روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط خاص و پیچیده‌ای قرار دارد، وضعیت موجود را پیچیده و حساس در چهل سال عمر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در ۴۰ سال تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل چنین شرایطی وجود داشت، ولی ملت ایران نشان داد که مقاوم و با درایت است و در برابر همه تحریم‌ها سربلند و موفق ظاهر شد.

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن با بی توجهی به همه تعهدات و پیمان‌ها از جمله برجام رفتار متفاوتی از خود نشان داده، افزود: امروز آمریکا با خروج از برجام و توافقی که همه کشورهای بزرگ و مهم جهان در آن وجود داشته‌اند و ایران به همه وظایف و تعهدات خود در این توافق عمل کرده بود، رفتار متفاوت و متناقضی از خود نشان داد.

اهم اظهارات جهانگیری را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش، به پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام اعتراف کرده است، ولی با تغییر رئیس جمهور آمریکا، توافق زیرپا گذاشته شد.

* ملت ایران هرگز تسلیم زورگویی‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا نخواهد شد، امروز با وجود اینکه دنیا به حقانیت عملکرد جمهوری اسلامی ایران در برجام اعتراف می‌کند، آمریکا به بهانه‌های مختلف تحریم‌های جدید اعمال می‌کند و اجازه خرید نفت و مبادلات تجاری سایر کشورها با ایران را نمی‌دهد.

*آمریکا همواره با حربه تهدید نظامی سعی در تسلیم نمودن کشورها دارد، آمریکا با عنوان کردن حضور ناوگان دریایی خود در خلیج فارس سعی در ترساندن ملت ایران داشت که با توجه به عدم موفقیت در این حربه، خواستار مذاکره شد، ولی چه تضمینی وجود دارد که آمریکا به توافق جدید پایبند شود.

*ملت ایران اهل منطق و اخلاق است و هیچکس نمی‌تواند با زبان زور با این ملت سخن بگوید، بلکه راهبرد ما، راهبرد مقاومت در برابر زیاده خواهی ها است.

*راه مبارزه و مقاومت این است که هر چه می‌توانیم کالاهای موردنیاز کشور را بیشتر تولید و امنیت غذایی مردم را تأمین کنیم، باید در زمینه تولید کالاهای موردنیاز در کشور به خودکفایی برسیم تا برای نان دست خود را به سوی کشورهای دیگر دراز نکنیم.

*{با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس}: ایران تأمین کننده امنیت منطقه است و این ایران است که امنیت منطقه را حفظ کرده است و امروز همه می‌دانند که امارات و عربستان نمی‌توانند امنیت منطقه را حفظ کنند و ما امنیت آنها را تأمین می‌کنیم.عربستان نمی‌تواند امنیت منطقه را تامین کند. ایران ۲ روز خودش را از خلیج فارس کنار کشید حالا می گویند ایران بوده که کشتی ها را زد. ایران تا الان بود و حفاظت امنیت کرده و کسی جرات نمی کرد در خلیج فارس و دریای عمان یا آب های بین المللی دست به چنین کارهایی بزند. فکر می کنند امنیت منطقه توسط عربستان، امارات، بحرین تامین می شود در حالی که امنیت خود این کشورها را هم ایران حفظ می کند.

*مگر آنها داعش را ایجاد نکردند تا به اهداف خود برسند اما باز هم نتوانستند و همه تلاش‌های آنها در تقویت داعش در عراق و سوریه با شکست مواجه شد. آمریکا همواره با حربه زور، قدرت و اعمال تحریم در تلاش برای تداوم زورگویی خود است، برخی کشورهای بزرگ هم از آمریکا می‌ترسند و حرف این کشور را گوش می‌دهند.

*دولت در راستای توسعه روستاها تلاش کرده و فعال است،ما با تصمیم به موقع و با وجود اینکه منابع محدود بود، در دوران تحریم یک و نیم برابر سال‌های گذشته به روستاها گازرسانی کردیم. امروز وضعیت آسفالت راه‌های روستایی خوب است و آب لوله کشی مناسب در اختیار روستاییان قرار دارد.

*دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار می‌برد، دولت تلاش می‌کند در بخش معیشت، اشتغال و بخش‌های اقتصادی با قوت وارد شده و مشکلات را حل کند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر