کد خبر: 66204
A

گاف بزرگ سعید جلیلی درباره میزان فروش نفت / دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی حتی نحوه محاسبه فروش نفت را هم نمی داند!

سعید جلیلی عضو سابق تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته ای که این روزها به نظر می رسد به همراه سایر اصول گرایان عزم خود را برای نشستن بر کرسی های مجلس جزم کرده اند. در تازه ترین توئییت خود با اشاره به تحریم های آمریکا و همچنین کاهش فروش نفت ایران نوشت: "در سال های 91 و 92 با وجود ترحیم ها ماهانه یک تا یک و نیم میلیون بشکه نفت به فروش می رفت اظهار نظری که به نظر می رسد پس از چند دقیقه از صفحه او پاک شد. " نکته جالب اینجاست که با نگاهی به آمار ارائه شده توسط وزارت نفت دولت مورد وثوق آقای جلیلی به خوبی متوجه خواهیم شد که صادرات نفت ایران در سال 91 "روزانه" حدود 800 هزار تا یک میلیون بشکه بوده است و به کار بردن آمار غلط در فروش ماهیانه نشان دهنده عدم آگاهی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی از میزان فروش نفت و حتی چگونگی صادرات آن است. چندی پیش رسانه ها در مورد پشت پرده فشار بر زنگنه گزارش های متعددی را ارائه کردند برخی رسانه هامدعی بودند که سعید جلیلی در پشت حملات اخیر به زنگنه و تحریک نمایندگان مجلس قرار داد. باید از دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی پرسید آیا او با همین بضاعت کم علمی و دانش اندک می خواهد به جای وزیر نفت تصمیم بگیرد؟

گاف بزرگ سعید جلیلی درباره میزان فروش نفت /  دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی حتی نحوه محاسبه فروش نفت را هم نمی داند!

به گزارش دیده بان ایران  سعید جلیلی عضو سابق تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته ای که این روزها به نظر می رسد به همراه سایر اصول گرایان عزم خود را برای نشستن بر کرسی های مجلس جزم کرده اند. در تازه ترین توئییت خود با اشاره به تحریم های آمریکا  و همچنین کاهش فروش نفت ایران نوشت: 

 

"در سال های 91 و 92 با وجود ترحیم ها ماهانه یک تا یک و نیم میلیون بشکه  نفت به فروش می رفت  اظهار نظری که به نظر می رسد پس از چند دقیقه از صفحه او پاک شد. "

 

نکته جالب اینجاست که  با نگاهی به آمار ارائه شده توسط وزارت نفت  دولت مورد وثوق آقای جلیلی به خوبی متوجه خواهیم شد که صادرات نفت ایران در سال 91 "روزانه" حدود 800 هزار تا یک میلیون بشکه بوده است و به کار بردن آمار غلط در فروش ماهیانه نشان دهنده عدم آگاهی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی از میزان فروش نفت و حتی  چگونگی صادرات آن است. 
 
چندی پیش رسانه ها در مورد پشت پرده فشار بر زنگنه گزارش های متعددی را ارائه کردند خبرانلاین  در شماره هفته گذشته خود مدعی شده بود سعید جلیلی در پشت حملات اخیر به زنگنه و تحریک نمایندگان مجلس قرار داد. باید از دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی پرسید آیا او با همین بضاعت کم علمی و دانش اندک می خواهد به جای وزیر نفت تصمیم بگیرد؟

هر چند سعید جلیلی پس از انکه متوجه شد این توئیت اشتباه است آن را پاک کرد. اما ندانستن این قیبل امور برای کسی که کاندایدای ریاست جمهوری بوده و در مسند دبیر شورای عالی امنیت ملی تکیه زده گناه کمی نیست!

گفتنی است حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران به خبرگزاری ایلنا گفته است که در صورت تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان باید منتظر ریاست سعید جلیلی بر مجلس یازدهم باشیم. این در حالی است که محمد باقر قالیباف هم چندی پیش در فراخوان تصویری از جوانان انقلابی درخواست کرد برای شرکت در انتخابات آتی مجلس دست به کار شوند اظهار نظری که به گفته واعظی آشتیانی فعال سیاسی اصول گرا بیشتر شبیه یک شعار سیاسی است و با اقبال عمومی مردم روبرو نخواهد شد 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر