کد خبر: 66219
A

جعفرزاده ایمن آبادی: ارتباط با همسایگان از توصیه‌های مقام معظم رهبری است

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی رئیس‌جمهوری در اجلاس ها و حضور ایشان، می تواند مواضع کشور ما را از طریق رسانه های خارجی که در حال شانتاژ خبری هستند، نشان دهد و برای کشورهای دیگر می‌توانند این ارتباط ها را شفاف بیان کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی: ارتباط با همسایگان از توصیه‌های مقام معظم رهبری است

به گزارش دیده بان ایران، غلامعلی جعفر زاده  ایمن آبادی باتاکید ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه، گفت: ارتباط معقول، منطقی و مشروع با دیگر کشورهای همسایه بسیار  مهم  است و سه وجه این مثلث باید دیده شود؛ اگر این سه  اتفاق بیفتد و ارتباط سالمی با آنها داشته باشیم و آنها زیاده‌خواهی نکنند؛ این اتفاق خوبی است.

ارتباط با همسایگان از توصیه‌های مقام معظم رهبری است

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی افزود: ارتباط با همسایگان از توصیه‌های مقام معظم رهبری است، ایشان فرمودند که ما به دنبال دعوا و جنگ با دیگران نیستیم ما به دنبال حفظ منافع خود هستیم که منافع ما مستلزم ارتباط است.

وی باتاکید براینکه ما نمی توانیم دورخودمان حصار بکشیم، مطرح کرد:نیاز به ارتباط با سایر کشورها داریم؛ ارتباط با کشوری که به ما طمع ندارد و زیاده‌خواه نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: بعضی می‌گویند که ما در داخل همه چیز داریم، بله ما منکر این قضیه نیستیم و این همه چیز را در تعامل منطقی با کشورهای همسایه باید رونق ببخشیم و نباید دور خودمان دیوار بکشیم.

حضور رئیس‌جمهوری در اجلاس ها مواضع کشور ما را از  طریق رسانه های خارجی به دنیا نشان می دهد

این نماینده مردم درمجلس دهم بااشاره به دیدارهای موثر و مهم رئیس جمهور درحاشیه اجلاس شانگهای، تاکیدکرد: من فکر می‌کنم که سخنرانی رئیس‌جمهوری در این اجلاس ها و حضور ایشان، می تواند مواضع کشور ما را از  طریق 3هزار رسانه خارجی که در حال شانتاژ خبری هستند، نشان دهد و برای کشورهای دیگر می‌توانند این ارتباط ها را شفاف بیان کنند.

وی در ادامه افزود: از طرف دیگر این روابط و تعامل می‌تواند این پیام را داشته باشد که ما کشوری  به دنبال برقراری صلح هستیم هم برای خودمان هم برای منطقه، چرا که در این موضوع هم برخی تفسیر می‌کنند و می‌گویند که ایران به فکر مواضع خودش است و می خواهد جنگ نداشته باشد؛ در صورتی که این طور نیست ما اعتقاد داریم که اگر در منطقه ما صلح نباشد، ما هم آسیب خواهیم دید و ما هم امنیت نداشته باشیم منطقه آسیب خواهد دید همه به هم متصل هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر این که به این سفرها بسیار خوش بین هستم و باور دارم که باید این سفرها استمرار پیدا کند،خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد زمانی که نخست وزیر ژاپن به ایران بیاید و همان زمان نفتکش آسیب ببیند،مگر اینکه عده ی دیگری به دنبال شیطنت باشند و باید این شیطنت ها را به دنیا نشان دهیم و اعلام کنیم که اینها می خواهند به منطقه آسیب برسانند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاورد خوب و مناسب رئیس جمهوری از سفرهای اخیر خود و حضور در اجلاس شانگهای و سیکا، مطرح کرد: نه تنها رئیس جمهوری و معتقدم که بقیه سران قوا هم باید حرکت کنند و باهمتای خود در کشورهای همسایه ارتباط داشته باشند و قوای دیگر هم باید روابط را ارتقا دهند و باید از تمام پتانسیل های منطقه استفاده کنیم که این تبلیغات دروغینی که آمریکا انجام می‌دهد را برملا کنیم./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر