کد خبر: 66464
A

تکرار شکست / کمیسیون امنیت روی دور تند افتاد / ذوالنور همان کسی است که به ترامپ پاس گل داد + سند

پس از حرف و حدیث های فراوان پیرامون انتخاب رئیس سال چهارم مجلس دهم بالاخره مهم ترین کمیسیون مجلس در حساس ترین روزهای جمهوری اسلامی ایران به دست یکی از تندرو ترین نمایندگان مجلس افتاد. مجتبی ذوالنوری؛ نماینده ای که نه تنها سابقه ای در دیپلماسی و رایزنی سیاست خارجی کشور ندارد بلکه یکی از مهم ترین کارهای او طی سه سال گذشته به آتش کشیدن برجام و پرچم دیگر کشورهادر صحن علنی مجلس بود.

تکرار شکست / کمیسیون امنیت روی دور تند افتاد / ذوالنور همان کسی است که به ترامپ پاس گل داد + سند

به گزارش دیده بان ایران ، پس از حرف و حدیث های فراوان پیرامون انتخاب رئیس سال چهارم مجلس دهم بالاخره مهم ترین کمیسیون مجلس در حساس ترین روزهای جمهوری اسلامی ایران به دست یکی از تندرو ترین نمایندگان مجلس افتاد.

مجتبی ذوالنوری؛ نماینده ای که نه تنها سابقه ای در دیپلماسی و رایزنی سیاست خارجی کشور ندارد بلکه یکی از مهم ترین کارهای او طی سه سال گذشته به آتش کشیدن برجام و پرچم دیگر کشورهادر صحن علنی مجلس بود. 

این در حالی است که طی دو هفته گذشته حشمت الله فلاحت پیشه بارها با اشاره به حساسیت کمیسیون امنیت ملی و همچنین موقعیتی که جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل با آن مواجه است بارها هشدار داد که عرصه دیپلماسی جای داد و هوار کردن و و بدو بیراه گفتن نیست. 

اما نه تنها گوش شنوایی در بین نمایندگان مجلس به خصوص اعضای لیست امید و مستقلان پیدا نشد بلکه دو فراکسیون ولایی و مستقلان با ائتلاف توانستند کرسی ریاست این کمیسیون را از فلاحت پیشه گرفته و تقدیم به نماینده نزدیک به مصباح یزدی کنند. 

ذوالنوری همان کسی است به ترامپ پاس گل داد 

وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان (اعضای دولت و نزدیکان به آن ) حال بدهد به 2500 نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزء این 2500 نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا خارج شوند مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آبنبات آمریکا می‌فروشند.

پس از انتشار این سخنان که البته در داخل چندان با همراهی مواجه نشد، شبکه خبری فاکس نیوزو سپس دونالد ترامپ به آن اظهار نظر پرداخت ترامپ در صفحه توئیتر خود در این ارتباط نوشت: به تازگی مشخص شده است که دولت اوباما در جریان مذاکرات وحشتناک بر سر توافق هسته‌ای با ایران به ۲۵۰۰ ایرانی شامل مقامات دولتی حق شهروندی اعطا کرده است، چقدر این مساله بد و بزرگ است.

عملکرد بد آقای خموش؛ همان مصداق مصباح یزدی است 

شاید برای بررسی عملکرد فراکسیون امید مجلس و رئیس همیشه ساکت آن استناد به همین یک جمله مصباح یزدی در جلسه روز جمعه اعضای جبهه پایداری کافی باشد که گفته بود اگر در بین اصلاح طلبان هم گزینه مد نظر ما حضور داشته باشد باید آن را به اصول گرایان ترجیح بدهیم. (اینجا ) 

در سال چهارم مجلس این جمله پدرخوانده جبهه پایداری برای بسیاری از فعالان سیاسی مسجل شده است بدین ترتیب که کدام یک از جریان های تندرو اصول گرایی در مجلس می توانستند این گونه فراکسیون امید را از گردونه رقابت خارج کنند که عارف توانست! همان اصلاح طلبی که پایداری چی ها آن را به اصول گرایان ترجیح می دهند. 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر