کد خبر: 66508
A

ذالنوری: دشمن در فضای مجازی کمر به قلع و قمع ارزش‌ها، اعتقادات و باورها بسته/ برای اصلاح فضای فساد در تلگرام هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نقش فضای مجازی و تلاش سازمان یافته دشمن در ایجاد فاصله فرهنگی موثر است و دشمن کمر به قلع و قمع ارزش‌ها، اعتقادات و باورها بسته است.

ذالنوری: دشمن در فضای مجازی کمر به قلع و قمع ارزش‌ها، اعتقادات و باورها بسته/ برای اصلاح فضای فساد در تلگرام هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد

به گزارش دیده بان ایران، مجتبی ذالنوری، با اشاره به فاصله‌ای که بین فرهنگ عمومی و فرهنگ رسمی در جامعه در حال شکل‌گیری است گفت: یک عامل به عنوان عامل عدم آشنایی و عدم اعتقاد می‌تواند موثر باشد. چنانچه کسی به بهشت و جهنم و خدا اعتقاد داشته باشد به آموزه‌های دینی و فرهنگیحتما پایبند است اما چنانچه کسی غفلت کند و اطلاع نداشته باشد، سهل‌انگار می‌شود؛ به عنوان مثال اگر بنده بدانم در جایی نشت رادیواکتیو وجود دارد قدم به آنجا نمی‌گذارم اما اگر ندانم این محیط آلوده است قدم می‌گذارم.

 

جهل اولین عامل فاصله بین فرهنگ رسمی و عمومی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: عامل اول جهل است و این جهل نیز علت‌های مختلفی دارد. یک علت این است که خود فرد نخواسته است امروز هیچ کسی نمی‌گوید که جاهلِ مقصر هستم، همانطور که در شبکه‌های مختلف درباره مسائل مختلف تحقیق می‌کند پس چگونه درباره بایدها و نبایدها تحقیق نمی‌کند بنابراین کسی نمی‌تواند خود را تبرئه کند.

دستگاه‌های متولی به وظایف خود عمل نمی‌کنند

وی با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که وظیفه تربیت و پرورش دارند از حوزه‌های علمیه تا تریبون‌های نماز جمعه، تلویزیون، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و اولیا، وظیفه خود را به خوبی انجام ندادند بنابراین کوتاهی کردند و باید پاسخگو باشند یعنی همه کوتاهی کردیم و نمی‌توان همه تقصیرها را بر گردن یک نهاد انداخت و این کوتاهی‌ها کم و زیاد می‌شود.

دشمن در فضای مجازی کمر به قلع و قمع ارزش‌ها، اعتقادات و باورها بسته

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش فضای مجازی و تلاش سازمان یافته دشمن در ایجاد فاصله فرهنگی موثر است، تصریح کرد: دشمن کمر به قلع و قمع ارزش‌ها، اعتقادات و باورها بسته است. در گذشته حد و مرز وجود داشت اما امروزه در فضای مجازی هیچ حد و مرزی وجود ندارد و دشمن در اعماق پستوهای زندگی ما رخنه کرده و کار می‌کند.

برای اصلاح فضای فساد در تلگرام هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد

وی به عدم شناخت مسئولان نسبت به خطر و وظیفه مقابله‌ای که کاری انجام نمی‌دهند به عنوان عامل چهارم در فاصله فرهنگ عمومی و رسمی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که فضای مجازی تبدیل به قتلگاه جوانان شده و رئیس جمهور گفته که انگشت وزیر جوان من بر روی دکمه فیلترینگ تلگرام نخواهد رفت و از طرف دیگر برای اصلاح فضای فساد در تلگرام هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و در پشت شعارهای دروغین سنگر می‌گیرند که فضای مجازی حق مردم است و مردم خودشان می‌دانند که مواد مخدر چیست پس در فضای مجازی تشخیص می‌دهند؛ این حرف‌ها فریب و انحراف است.

مسئولان وظیفه دارند تا از مردم رفع خطر کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مسئولان وظیفه دارند تا از مردم رفع خطر کنند و وظیفه حاکمیتی خود را باید انجام دهند زمانی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، با شعارهای فریبنده، بدتر مردم را به سمت خطر هل می‌دهند و اینها عواملی است که با آن رو به رو هستیم بنابراین چنانچه همه به وظایف خود عمل کنند، قطعا این اتفاقات نمی‌افتد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر