کد خبر: 66536
A
علیرضا رحیمی:

آشفته کردن جو داخلی ایران جزو سناریوی آمریکایی‌هاست/ آشفتگی‌ای در سیاست خارجی آمریکا دیده می‌شود

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: سکوت، بی‌عملی و بی‌تصمیم بودن آمریکا در وهله اول حکایت از شکست سناریوشان دارد. همچنین این موضوع نشان داد که آنها در سیاست خارجی‌شان آشفته و سردرگم هستند. ممکن است آنها در پی اقدام جسورانه ایران به فکر تلافی یا تقابل بیفتند.

آشفته کردن جو داخلی ایران جزو سناریوی آمریکایی‌هاست/ آشفتگی‌ای در سیاست خارجی آمریکا دیده می‌شود
به گزارش دیده بان ایران، علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به توییت اخیر ترامپ مبنی بر اینکه «حمله علیه ایران را لغو نکردم بلکه فقط اجرای آن را در زمان کنونی متوقف کردم!» گفت: آشفتگی‌ای در سیاست خارجی آمریکا دیده می‌شود و به وضوح قابل ملاحظه است. تیم ترامپ نسبت به مجموعه خاورمیانه و ایران سیاست روشنی ندارد.

 

او ادامه داد: سناریوی قبلی آمریکا این بود که یا جنگ یا مذاکره و این سیاست را دنبال می‌کند. با شکستی که از ساقط کردن پهپاد جاسوسی‌شان خوردند، به نوعی در یک شوک سناریویی فرو رفتند و به همین دلیل هم از یک تصمیم‌گیری به‌موقع و قابل توجه ناتوان بودند.

 

این عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سکوت، بی‌عملی و بی‌تصمیم بودن آمریکایی‌ها در وهله اول حکایت از شکست سناریوشان دارد. همچنین این موضوع نشان داد که آنها در سیاست خارجی‌شان آشفته و سردرگم هستند. ممکن است آنها در پی اقدام جسورانه ایران به فکر تلافی یا تقابل بیفتند.

 

به گفته رحیمی، جمهوری اسلامی ایران با سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکا ثابت کرد در حوزه دفاعی و دیپلماسی هوشمندانه تصمیم می‌گیرد.

 

او تاکید کرد: آشفته کردن جو داخلی ایران جزو سناریوی آمریکایی‌هاست و آنها به دنبال ملتهب نگه داشتن شرایط داخلی هستند. در همین راستا تیم ترامپ به دنبال افزایش  فشار اقتصادی و روانی است. آنها تصور می‌کنند که این فشارها کارآمد خواهد بود، اما سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا نشان داد اگر ایران بخواهد حرکتی انجام دهد، این حرکت منفعلانه نیست./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر