کد خبر: 66578
A

مستقلین به فلاحت پیشه رای دادند یا ذوالنوری؟

سخنگوی فراکسیون مستقلین گفت فراکسیون مستقلین هیچ دخالتی در انتخابات کمیسیون امنیت ملی نداشته است اما آیا این ادعا قابل باور است؟

مستقلین به فلاحت پیشه رای دادند یا ذوالنوری؟

به گزارش دیده بان ایران، دو روز است که از انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌گذرد اما هنوز اما و اگر این انتخابات به قوت خود باقی است. حشمت‌الله فلاحت پیشه یک‌سال پیش توانست سکان ریاست کمیسیون را به دست بگیرد و به ریاست 14 ساله بروجردی پایان دهد اما امسال ورق به سود پایداری‌ها برگشت که بنا به گفته فلاحت پیشه در این پیروزی نقش‌آفرینی فراکسیون مستقلین بی‌تاثیر نبوده است. 

با این وجود مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی شورای مرکزی فراکسیون مستقلین این فراکسیون را از دخالت در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مبرا می‌داند و معتقد است اعضای فراکسیون در کمیسیون‌های مختلف آتش به اختیار عمل کردند.

او به ایسنا گفته است: فراکسیون مستقلین هیچ دخالتی در انتخاب ذوالنوری به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی نداشته است.

لاهوتی  در پاسخ به این سوال که آیا این فراکسیون از ریاست حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو فراکسیون مستقلین در کمیسیون امنیت حمایت کرده یا خیر؟ گفت: چون قرار بود در انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌ها ورود نکنیم لذا هیچ دخالتی در این زمینه نکردیم.

لاهوتی در حالی می‌گوید مستقلین در انتخابات ورودی نداشته است که فلاحت پیشه از ائتلاف پشت پرده مستقلین و ولایی‌ به نفع ذالنوری پرده بر می‌دارد. به گفته فلاحت‌پیشه از میان مستقلین تنها یک نفر و آن هم کمال دهقانی به او رای داده‌اند. او می گوید اتفاقاتی که در این کمیسیون رخ داده است یک زورآزمایی و تبانی فراکسیونی بوده است که از انتخابات صحن مجلس شروع شده و به انتخابات هیات رئیسه کمیسیون های تخصصی رسیده است.

او با تاکید براینکه در هیچ کدام از دسته بندی های فراکسیونی مجلس قرار نمی گیرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته هم که رای آوردم لطف همکاران عزیز در فراکسیون امید بود. تنها جریانی که برنامه من را دید و دو سال از من حمایت کردند این فراکسیون بود و قدردان زحماتشان هستم. البته دو سه نفر دیگر از دوستان هم به من رای داده بودند که رای‌شان براساس عملکرد بود.

این عضو کمیسیون امینت گفت: یکی از مشکلات مجلس این است که براساس عملکرد افراد رای گیری نمی شود. کسی از من نپرسید عملکردت چه بوده است، برای من مهم بود که کمیسیون امنیت در همه عرصه ها حضور داشته باشد ولی فراکسیون ها بیشتر زورآزمایی سیاسی دارند و نوعی تبانی فراکسیونی در این انتخابات صورت گرفت و این اتفاق افتاد. /خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر