کد خبر: 6662
A

تحلیل عجیب سایت مشرق از پشت‌پرده لغو سخنرانی مطهری: کار اتاق‌فکر اصلاح‌طلبان، دولت و خود مطهری بود

لغو سخنرانی علی مطهری، نماینده تهران و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی انتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس و چهره‌ها وفعالان سیاسی را در پی داشته است.

تحلیل عجیب سایت مشرق از پشت‌پرده لغو سخنرانی مطهری: کار اتاق‌فکر اصلاح‌طلبان، دولت و خود مطهری بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ در حالی که نمایندگان مجلس و وزارت کشور به لغو این مراسم اعتراض کرده‌ و آن را غیرقانونی دانسته‌اند، سایت اصولگرای مشرق در تحلیلی عجیب با عنوان "پشت‌پرده لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد چه بوده است؟"، لغو این مراسم را نه تنها غیرقانونی ندانسته بلکه در شگفتی تمام از آن تحت عنوان "فرار دولت از پاسخگویی به مشکلات زائران اربعین" و "پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا" یاد کرده است.
 
این سایت درباره لغو سخنرانی علی مطهری با بیان این‌که "موج رسانه‌ای جریان اصلاحات و ضدانقلاب به نحوی است که انگار خدایی نکرده لغو سخنرانی مطهری یعنی تجاوز به قانون و حق مردم"، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی را به دروغ‌گویی و تهمت‌زنی متهم کرده و با ادبیاتی که به‌نظر می‌رسد ناشی از خشم نویسنده آن باشد، نوشته است: «مطهری که خلاف‌گویی‌اش مصادیق عینی دارد، بازهم دهان را بازکرده و با ادبیات عوام‌پسند، لغو سخنرانی‌اش را رفتار داعش‌گونه دانسته.» 
 
این سایت  در ادامه تحلیل خود و در ادعایی عجیب با اشاره به اظهارات و انتقادهای وزیر کشور درخصوص لغو سخنرانی علی مطهری، می‌نویسد: «دولت برای فرار از پاسخ‌گویی به «بحران اربعین» نیاز به دروغ‌گویی علی مطهری دارد.» این سایت اصولگرا در بیان دلایل خود درباره لغو این سخنرانی نوشته است "تنها کسی که نمی‌شود به حرف‌هایش توجهی کرد، علی مطهری است، امثال این افراد را باید به حال خودشان رها کرد و نباید جدی گرفته شوند و باید اعتراف کنیم که مطهری به‌راحتی دروغ و تهمت را چاشنی ادبیاتش می‌کند.» 
 
تحلیل عجیب یک سایت اصولگرا از پشت‌پرده لغو سخنرانی مطهری: کار اتاق‌فکر اصلاح‌طلبان، دولت و خود مطهری بود/ دولت‌روحانی بخاطر ضربه سخت از پیروزی ترامپ آن را لغو کرد!
 
اما دلیل و ادعای عجیب تر این سایت اصولگرا درباره پشت‌پرده لغو سخنرانی نائب رئیس‌مجلس در مشهد، آنجاست که این مسئله را به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و انتخاب ترامپ ربط می‌دهد و  می‌نویسد: «بعد از ضربه سخت دولت از انتخابات ترامپ در آمریکا... باید به دنبال این راه‌حل باشند که اگر ترامپ در اظهاراتش ثابت قدم باشد و برجام را پاره یا متوقف کند، چه جوابی به مردم باید بدهند؟ اگر جنگ‌طلبان جدید کاخ سفید خدایی نکرده شیپور جنگ بنوازند، روحانی چگونه به مردم بقبولاند که برجام سایه جنگ را از کشور دور کرده است؟بنابراین سرگرم کردن مردم به موج‌های این‌چنینی (لغو سخنرانی) تا انتخابات ریاست جمهوری بسیار است و دولت هم نیازمند به چنین موج‌های خبری است.»!
 
این سایت همچنین فراهم‌‌‌نبودن "زیرساخت‌های داخلی برای رفاه زائران حسینی در راهپیمایی اربعین"، جلسه "سؤال نمایندگان از رحمانی فضلی برای پدیده شاندیز" را از دیگر عوامل مرتبط با این مسئله دانسته و ادعا کرده است که "دولت برای فرار از پاسخ‌گویی به «بحران اربعین» نیاز به دروغ‌گویی علی مطهری دارد."
 
 این سایت در بخش دیگری از این مطلب، پرسیده است: «باید این سؤال را داشت که آیا مسئولان استانی، نظر دادستانی مشهد را هم جویا شده‌اند یا خیر؟» مشرق همچنین افزوده است: «اگر خدایی نکرده بعضی از مردم مشهد... وارد مراسم سخنرانی می‌شدند و زدوخوردی اتفاق می‌افتاد یا به هر دلیل این مراسم به هم می‌خورد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا شورای تأمین استان نمی‌فهمد که نباید در چنین شرایطی و با توجه به حساسیت‌ها، حداقل در چنین زمانی از برگزاری سخنرانی جلوگیری کند...؟ آیا شائبه این مسئله نمی‌رود که وزارت کشور در حال مدیریت برگزاری مراسم سخنرانی مطهری بوده و به‌گونه‌ای همه موارد با تهران هماهنگ می‌شده است؟ شاید هم مطهری بر اساس دستور و تجویز اتاق فکر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت این‌چنین ادبیاتی را به‌کاربرده است تا به‌نوعی موج رسانه‌ای را به خود جلب کند و بتواند دولت را از بحران ایجادشده رها سازد.»

منبع: آفتاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر