کد خبر: 6673
A

پشت پرده شروع مجدد سفرهای استانی رییس دولت قبل

احمدی نژاد به خوبی می داند که در این جامعه چه مخالفشانش بخواهند و چه نخواهند، کسانی هستند که به دلایل مختلف به او دلبستگی دارند.

پشت پرده شروع مجدد سفرهای استانی رییس دولت قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هرکاری می کند تا بر سر زبان ها بماند و هر روز اظهارات جدیدی را بیان می کند. دوست ندارد در این میدان سیاست به همین سادگی و زودی از یاد برود. مشخص نیست در سر چه هدفی دارد ولی بدون شک دسترسی به قدرت از نیازها و دلبستگی های اوست. احمدی نژاد نمی گذارد تا مخالفانش بنا به هر دلیلی احساس پیروزی کنند و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا حرفش به نتیجه برساند. امروزه نیز فعالیت هایی را دارد که بوی همان لجبازی ها را می دهد.

تکذیب یک واقعیت!

در همین راستا در چند روز گشته خبری به نقل از محمود احمدی نژاد انتشار یافت که در آن به نقل از رییس دولت قبل مدعی شده بودند:«این انتخابات سوت و کور است! و از سردترین دوره های انتخابات خواهد بود و دود آن نیز به چشم نظام خواهد رفت!» این اظهارات با وجود آنکه تکذیب شده است ولی بدون شک همسو با اهداف رییس دولت قبل است. او بدون هیچ هزینه ای و با موج سواری های خاص به گونه ای پیش می رود که در افکار عمومی حاضر باشد و نگذارد تا جامعه او را فراموش کند.

 

ادامه بازی در خفا

احمدی نژاد به خوبی می داند که در این جامعه چه مخالفشانش بخواهند و چه نخواهند، کسانی هستند که به دلایل مختلف به او دلبستگی دارند. حال این علاقه و دلبستگی می تواند به خاطر یارانه ای باشد که بی حد و بند میان مردم حاتم بخشی کرد یا دستور تعطیلی هایی که بین مناسبت ها می داد! احمدی نژاد سعی دارد از این بدنه اجتماعی استفاده کند در رقابت های مختلف اعم از رسمی و غیر رسمی که شرکت می کند از آنها برای از میدان به در کردن مخالفان خود استفاده کند.

رزمایش و مقابله با رقبا

سفرهای استانی که او در دوره قبل از نهی شدن می رفت نیز در همین راستا بود و وی تلاش می کرد با این سفرها به گونه ای استقبال های صورت گرفته از خودش را به رخ بکشاند و به نوعی رزمایشی برپا کند. در همین راستا، وی مسیر خود را اینبار به جنوب ایران منتهی می کند و در ادامه سفرهای استانی خود قرار است به خوزستان برود.

تکرار شعار های قدیمی

در این سفر نیز همان رویکردها و شعارها برای عزیمت احمدی نژاد در نظر گرفته شده است. جریان حامی احمدی نژاد که در فضای مجازی برای کاندیداتوری وی در دوران قبل از نهی او از انتخابات تلاش می کردند و گروه های تلگرامی برای دعوت از وی برپا کرده بودند، این روزها پروفایل های خود را به نام همان دم و دستگاهی تغییر داده اند که احمدی نژاد با آن، ورود مجدد به عرصه سیاست را آغاز کرد.

هدفگذاری 1400

 

شورای تبیین آرمان های انقلاب و بازخوانی خط امام(ره) و رهبری شعاری بود که وقتی احمدی نژاد قصد داشت برای انتخابات 1396 پا به عرصه بگذارد، آن را بهانه کرد. این روزها نیز به نظر می رسد با همین بهانه تلاش می کند باز به میدان بیاید و نه برای این انتخابات بلکه جای پای خود را برای سال 1400 محکم کند. وی در نامه ای که به مقام معظم رهبری نوشت در آن ذکر کرد که ضمن تشکر از بیانات مهم حضرت عالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم و این نوع بیان یعنی اینکه در انتخابات های دیگر شاید حضور داشته باشم و این تبعیت مطلق نیست!

نقشه نیمه تمام احمدی نژاد

بدون شک احمدی نژاد دست از سر این کشور برنخواهد برداشت و تا به اهداف ناقص و نیمه تمام در هشت سال ریاست دست پیدا نکند، به تلاش خود ادامه خواهد داد.حال این فعالیت ها می تواند در مسیر مستقیم رقابت های انتخاباتی باشد یا اینکه به عنوان رزمایش برای ارعاب میان مخالفان تفاوتی ندارد ولی اگر او می توانست فعالیت های زیرزمینی و مخفی خود را با برنامه ای جامع اعلام و در میان افکار عمومی نمایان کند بسیار مفید تر بود تا اینکه به صورت پنهانی و پیچیده به نیت خود دست پیدا کند و باید نشست و دید که در آینده ای نزدیک چه رفتار دیگر از وی سر خواهد زد.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر