کد خبر: 66734
A

عامل شهادت شهید طهرانی مقدم، نفوذی بود؟!

شب گذشته و در قسمت جدید ‌سریال ‎#گاندو که از شبکه سوم سیما پخش شد در سکانسی که مامور اطلاعات برای رئیسش در حال بیان جزییات یک عملیات است می گوید که انفجار سال ۹۰ سامانه موشکی سپاه در ملارد که طی آن ‎حسن‌تهرانی‌مقدم و ۳۵ عضو سپاه به شهادت رسیدند٬ کار مشترک سازمان مجاهدین (منافقین) و موساد بوده و عامل این حادثه که فردی نفوذی بوده نیز در این انفجار کشته شده است.

عامل شهادت شهید طهرانی مقدم، نفوذی بود؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران، شب گذشته و در قسمت جدید ‌سریال ‎#گاندو که از شبکه سوم سیما پخش شد در سکانسی که مامور اطلاعات برای رئیسش در حال بیان جزییات یک عملیات است می گوید که انفجار سال ۹۰ سامانه موشکی سپاه در ملارد که طی آن ‎حسن‌تهرانی‌مقدم  و ۳۵ عضو سپاه به شهادت رسیدند٬ کار مشترک سازمان مجاهدین (منافقین) و موساد بوده و عامل این حادثه که فردی نفوذی بوده نیز در این انفجار کشته شده است.

انفجار بیدگَنِه رویدادی است، که در حدود ساعت '۱۲٫۵۰روز ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۱۲ نوامبر ۲۰۱۱) در یکی از زاغه‌های مهمات سپاه پاسداران در پادگان مدرس (پادگان امیرالمؤمنین) که میان دو روستای بیدکنهو اخترآباد شهرستان ملارد (استان تهران) و در نزدیکی کوهی به نام کیکاوس واقع است، اتفاق افتاد. صدای انفجار تا کرج و شرق تهران شنیده و در نزدیکی محل حادثه باعث شکستن شیشه‌های ساختمان‌ها شد.

 

مجله تایم به نقل از یک «مقام اطلاعاتی غربی» نوشت که این انفجار کار موساد بوده‌است.این مقام اسرائیلی در گفتگو با تایم تأکید کرده‌است که اقدامات خرابکارانه دیگری برای ضربه زدن به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران طراحی شده و به اجرا درخواهند آمد.

 

چند روز پس از وقوع این حادثه برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز این انفجار را ناشی از خرابکاری دانسته و مدعی شدند که اسرائیل در آن دست داشته‌است. روزنامه دیلی تلگراف نیز به نقل از وبلاگ نویسی که با محافل امنیتی اسرائیل ارتباط دارد نوشته است موساد با همکاری «مجاهدین خلق» این عملیات را اجرا کرده‌است.

 

اما با این وجود اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم از بررسی انفجار پادگان نظامی در روستای بیدگنه در نشست ۲۲ آبان ۱۳۹۰ این کمیسیون خبر داد و گفت: «برخی شایعات درباره خرابکاری در این حادثه منتفی است و چنین خبری صحت ندارد و تکذیب می‌شود.
این در حالی است که پخش سکانسی از سریال گاندو نشان میدهد که ادعای اسرائیلی ها در این رابطه درست و دقیق بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر