کد خبر: 66798
A

حجت‌الاسلام علی یونسی: اختلافات برای رشد یک جامعه بسیار مفید است

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی با تاکید بر اینکه بیش از گذشته به هم زیستی مسالمت‌آمیز بین اقوام و مذاهب نیازمندیم، گفت: در حال حاضر ما در جامعه تفاوت هایی بین اقوام، نژادها و مذاهب داریم که البته این نوع تفاوت ها بسیار خوب هم هست چرا که اختلاف و تنوع، ذات یک جامعه و یا اجتماع است اما نکته مهم این است که نباید اجازه بدهیم این تفاوت ها به دعوا منجر شود.

حجت‌الاسلام علی یونسی: اختلافات برای رشد یک جامعه بسیار مفید است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام علی یونسی ضمن بیان این مطلب که ما در شرایط فعلی اجتماعی نیازمند توجه بیش از بیش به زندگی مسالمت آمیز بین همه اقوام، مذاهب و نژادها در جامعه هستیم،‌اظهار کرد: توحید در بین انسان‌ها نماد زندگی اخلاقی و انسانی است، مظهر توحید در جامعه زندگی اخلاقی است که به آن زندگی مسالمت‌آمیز می‌گویند؛ جنگ، برخورد، افراط گری، توهین، مطلق‌پنداری و رد کردن دیگران و عدم بردباری آثار شرک است. بنابراین توجه به این موضوع مهم امروز بیش از گذشته برای کشور اهمیت حیاتی دارد.

وی در ادامه  با بیان اینکه اگر ما بلد نباشیم در کنار هم بین با اقوام و نژادهای مختلف مسالمت آمیز زندگی کنیم امنیت، آسایش یا به نوعی همه آن چیزی که در اختیار داریم را از دست خواهیم داد، تصریح کرد: در صورتی که ما سبک زندگی در کنار کسانی که با یکدیگر اختلاف سلیقه، مذهب و اعتقاد دارند را یاد نگیریم به نوعی در جامعه نخواهیم توانست با امنیت و آسایش زندگی کنیم بنابراین زندگی مسالمت آمیز لازمه زندگی آسوده در یک جامعه است.

اختلافات برای رشد یک جامعه بسیار مفید است

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی تاکید کرد: در حال حاضر ما در جامعه تفاوت هایی بین اقوام، نژادها و مذاهب داریم که البته این نوع تفاوت بسیار خوب نیز است چرا که تفاوت و تنوع ذات یک جامعه و یا اجتماع است که ما در یک اجتماع نمی توانیم دو نفر مشابه هم را از جهت رنگ پوست، زبان و یا عقیده پیدا کنیم که به اعتقاد من این نوع اختلافات برای رشد یک جامعه بسیار مفید است.

نباید تفاوت های قومی، مذهبی و نژادی در جامعه منجر به دعوا بین افراد شود

یونسی همچنین با تاکید بر اینکه نباید اختلافات قومی، مذهبی و نژادی در جامعه منجر به دعوا بین افراد شود،  خاطر نشان کرد: جامعه مانند اعضای یک خانواده با عقاید،‌گرایش‌،‌سلایق  و تفکرات متفاوتی از افراد مواجه است و ما باید مراقب باشیم این اختلافات به دعوا منجر نشود.

وی تاکید کرد همزیستی مسالمت آمیز با سلایق و عقاید متخلف در یک جامعه نیازمند آموزش و فرهنگ سازی دارد، گفت: از نظر فرهنگی و مذهبی باید به ما یاد داده شود که چگونه در یک جامعه با یکدیگر زندگی خوبی داشته باشیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی جنگ، نزاع، افراطی‌گری، تندی، مطلق پنداری، عدم بردباری، عدم تحمل آثار دیگران و غیره از نشانه‌های شرک است و پیامبر اسلام (ص) طوایف، اقوام، نژادهای مختلف را در کنار هم گرد آورد و این امر یکی از ویژگی‌های اسلام است باید بر این اساس رفتار کنیم. ضمن اینکه تمدن اسلامی چیزی جز تسامح، بردباری، دگرپذیری و مدارا ندارد./ شفقنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر