کد خبر: 66836
A

نماینده مجلس: حیات شبانه با فرهنگ ملی و مذهبی ما مطابقت ندارد/ امیدوارم پلیس جلوی طرح حیات شبانه را بگیرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حیات شبانه با فرهنگ ملی و مذهبی ما مطابقت ندارد و همین موارد باعث می‌شود که انسان‌ها از فرهنگ عرفی خود فاصله بگیرند.

نماینده مجلس: حیات شبانه با فرهنگ ملی و مذهبی ما مطابقت ندارد/ امیدوارم پلیس جلوی طرح حیات شبانه را بگیرد

به گزارش دیده بان ایران، سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به طرح حیات شبانه گفت: حیات شبانه از احیا و شب‌های ماه رمضان آغاز شد و شب‌ها نیز کوتاه بود و کسی نمی‌خواست بخوابد چراکه اگر می‌خوابیدند به زمان سحر و نماز صبح نمی‌رسیدند حالا آقایان فکر کردند که این طرح را ادامه دهند و بگویند تهران شهر همیشه بیدار است.

نباید به بهانه زیست شبانه بگوییم تهران شهر همیشه بیدار است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: قبل از انقلاب در دوره‌ای که بنده دانشجو بودم کاباره‌ها و کازینوها تا پاسی از شب باز بود و آن زمان نیز می‌گفتند که تهران همیشه بیدار است اما آیا اکنون عرف خانواده‌های ایرانی، نه حتی اسلامی این را می‌پذیرند که دختر و پسر تا پاسی از شب بیرون باشند. در قدیم می‌گفتند که اگر دختر یا پسر خانواده تا پاسی از شب بیرون باشد باید فاتحه‌اش را خواند یعنی نسبت به کنترل فرزندان حساس بودند.

وی ادامه داد: در زیست شبانه یک عده‌ای می‌خواهند به دلیل داشتن شغل درآمد داشته باشند اما باید پرسید که به چه قیمتی؟ به قیمت کمرنگ شدن ارزش‌های دینی؟ بنده معتقدم که زیست شبانه طرح خطرناکی است به ویژه اینکه اسراف‌گری نیز در آن داریم؛ زمانی اصناف را مقید می‌کردیم که ساعت 8 شب تعطیل کنند تا مصرف برق پایین بیاید البته به برکت انقلاب وضعیت نیروگاه‌ها و برق بسیار خوب است و آن را می‌فروشیم اما باز هم این دلیل نمی‌شود که همه مغازه ها تا پاسی از شب باز باشند و پسر و دختر در خیابان پرسه بزنند.

استرس و بیماری‌ها بیشتر به دلیل شب بیداری است/ روزی و برکت در صبح زود است

ابطحی عنوان کرد: در گذشته می‌گفتند که اول شب بخوابید و صبح زود بیدار شوید چراکه روزی و برکت در صبح زود است و قدیمی‌ها سالم بودند اما در حال حاضر انواع بیماری‌ها، سرطان‌ها و مرگ و میرهای ناگهانی و سکته بین جوانان زیاد شده اما در گذشته اینها نبود چراکه مردم کار و تلاش می‌کردند و اول شب نیز می‌خوابیدند و آرامش داشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خداوند آرامش را در دو چیز قرار داده یکی تشکیل خانواده و دیگری شب است بنابراین چنانچه شب را شلوغ کنیم و مثل روز باشد استرس‌ها و افسردگی‌ها را زیاد می‌کند البته نمی‌دانم چه کسانی و با چه مطالعه و چه تخصصی چنین طرح‌هایی را مطرح می‌کنند و برخی دیگر آن را تایید می‌کنند.

حیات شبانه باعث می‌شود که انسان‌ها از فرهنگ عرفی خود فاصله بگیرند

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به گرم بودن هوا و سخت بودن تردد در روز آیا بهتر نیست حیات شبانه ادامه داشته باشد، گفت: خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه کردن را. گرمای هوا توجیهی برای اجرای این طرح نیست چراکه با فرهنگ ملی و مذهبی ما مطابقت ندارد و همین موارد باعث می‌شود که انسان‌ از فرهنگ عرفی خود فاصله بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: به هیچ وجه حیات شبانه را صلاح ندانسته بلکه خطرناک نیز می‌دانم و امیدوارم دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی جلوی این حرکت را بگیرند چراکه اگر اهمیت ندهند رواج پیدا می‌کند، همانند مسائل دیگری که اهمیت ندادند و در جامعه رایج شده است./ خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر