کد خبر: 6687
A
روایت محمد صادق جوادی حصار از لغو سخنرانی مطهری در گفت و گو با دیده بان ایران:

تن دادن مسئولان استانی به قواعد جریان تمامیت خواه، بستر ساز وقوع اتفاق فعلی شد

جوادی حصار : در ابتدا اعلام شد محل برگزاری مراسم در سالن رازی مشهد مخل امنیت و نظم عمومی و شهری است، سپس برگزارکنندگان مراسم، سالن دیگری را تدارک دیدند اما باز هم از برگزاری مراسم ممانعت به عمل آمد.

تن دادن  مسئولان استانی  به قواعد جریان تمامیت خواه، بستر ساز وقوع اتفاق فعلی شد

محمد صادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح طلب ساکن مشهد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به لغو سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس در مشهد به مناسبت روز اربعین، اظهار داشت: مجمع مشورتی اصلاح طلبان مشهد از 10 روز قبل مجوزهای لازم برای برگزاری این مراسم را از استانداری و فرمانداری این شهر اخذ کرده بود اما ظاهرا 24 ساعت قبل از آغاز مراسم، دادستانی مشهد به نیروی انتظامی این شهر ابلاغ می کند که از برگزاری مراسم مزبور ممانعت به عمل آورد.

 

وی ادامه داد: در ابتدا اعلام شد محل برگزاری مراسم در سالن رازی مشهد مخل امنیت و نظم عمومی و شهری است، سپس برگزارکنندگان مراسم، سالن دیگری را تدارک دیدند اما باز هم از برگزاری مراسم ممانعت به عمل آمد.

 

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: پس از متفرق شدن مدعوین مراسم سخنرانی دیروز، برگزار کنندگان مراسم به همراه مهمانان اصلی به دفتر مجمع مشورتی اصلاح طلبان واقع در خیابان سناباد مشهد مراجعت کردند؛ اما نکته قابل تامل آنکه دفتر این تشکل اصلاح طلب نیز پلمپ شد.

 

وی بیان داشت: پس از لغو مراسم دیروز، تلاش هایی از سوی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی و حتی شخص استاندار برای برقراری تماس با دادستان مشهد و برگزاری مراسم مطابق با روال قانونی صورت گرفت، که این تلاش ها به نتیجه نرسید.

 

جوادی حصار در ادامه با اشاره به علل وقوع اینگونه اقدامات حاشیه ساز در مشهد، گفـت: مماشات بیش از اندازه با جریانات تمامیت خواه فعال در مشهد کار را به جایی رسانده که حتی از سخنرانی نایب رئیس خانه ملت هم در این شهر جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: تن دادن مقامات و مسئولان استانی و شهری به قواعد طراحی شده از سوی جریانات تمامیت خواه، بستر ساز وقوع اتفاقات فعلی شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب مشهد تصریح کرد: به نظر می رسد اظهارات چندی پیش علی مطهری در خصوص لغو کنسرت ها در مشهد و مزاح وی مبنی بر امکان حضور امام رضا(ع) در برخی از کنسرت ها که به مفاهیم و موضوعات عقیدتی مرتبط است، به مذاق جریان تمامیت خواه فعال در مشهد و تئوریسین این جریان خوش نیامده است.

جوادی حصار افزود: اگر سخنرانی دیروز علی مطهری به عنوان فردی که دیدگاه های متفاوتی پیرامون مسائلی چون برگزاری کنسرت ها دارد، برگزار می‌شد، به نوعی ناقض تفکری بود که سراسر مشهد را حریم امام رضا(ع) می داند؛ فلذا برای جوگیری از مخدوش شدن تفکر غالب جریان تمامیت خواه از سخنرانی نایب رئیس مجلس جلوگیری به عمل آمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تئوریسین جریان مزبور، آیت الله علم الهدی هستند که چندی پیش نیز اعلام کرده بودند هر کس خواهان کنسرت و مراسم موسیقی است به خارج از مشهد عزیمت کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر