کد خبر: 66996
A
نایب رئیس فراکسیون امید:

برخی از جریان‌های سیاسی، آرزو دارند مشارکت در انتخابات پایین باشد/ مردم باید بدانند که ما تلاش خودمان را انجام داده ایم

بخشی از دلسردی مردم می تواند ناشی از این باشد که ما خودمان با مردم شفاف نیستیم.

برخی از جریان‌های سیاسی، آرزو دارند مشارکت در انتخابات پایین باشد/ مردم باید بدانند که ما تلاش خودمان را انجام داده ایم

به گزارش دیده بان ایران، عبدالکریم حسین زاده در مورد برخی سخنان در رابطه عدم مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس یازدهم گفت: این پیش بینی‌ها را خیلی ها این روزها دارند و آن را مطرح می کنند، اما می توان به این موضوع با 2وجه نگریست.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: یک وجه این است که بسیاری از افراد دوست دارند این اتفاق بیفتد که اینها رقبای سیاسی جریان اصلاح طلب هستند و میل دارند مشارکت پایین باشد چراکه با مشارکت پایین برای خودشان موقعیت ایجاد می کنند.

بسیاری ازافراد نیز در پی دغدغه مندی‌های که دارند این موضوع را مطرح می کنند که این ناشی از این است که  بخش اعظمی از مطالبات مردم محقق نشده است حالا چه در بخش های مختلفی که مردم براساس آن پای صندوق های رای آمدند و  اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و ریس جمهور را انتخاب کردند و چه در بخش های دیگری که وعده های را به مردم دادیم و محقق نشدند.

عضو فراکسیون عمران خاطر نشان کرد: همه اینها نیازبه این دارد که ببینیم چه صحبت‌هایی با مردم داشته‌ایم و در کجای محقق شدن این مطالبات هستیم. پاشنه آشیل ما در حال حاضر عدم صحبت و گفت وگو با مردم است.ما گفت وگوی ملی را مطرح می کنیم که جریان های سیاسی با هم حرف بزنند اما گفت وگوی مردم با مردم را مطرح نمی کنیم و همین ایراد ماست.

وی افزود: هر مسئولی به نوبه خود چه نماینده مجلس و چه سایر مسئولان باید محدودیت‌ها و فرصت‌های خودشان  را مطرح کنند که مردم بدانند این ساختارهای که به آنها رای داده اند نظیر دولت، مجلس و شورای شهر فرصت هاو محدودیت ها و موانع شان چه بوده است و براساس آن دستاوردهایشان چیست؟

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس تصریح کرد: بخشی از دلسردی مردم می تواند ناشی از این باشد که ما خودمان با مردم شفاف نیستیم و اگر درفرصت یاقیمانده جریان های سیاسی سعی کنند که این شفافسازی و گفت و گو در فضای شیشه‌ای و کاملا شفاف را با مردم ایجاد کنند تا حدود زیادی این دلسردی‌ها جبران  می شود و تاثیر خودش رابر انتخابات نیز می گذارد.

حسین‌زاده همچنین در رابطه با برخی تحلیل‌ها مبنی برعدم اقبال به اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: بخشی ازاین مسائل  با دغدغه سیاسی مطرح می شود و برخی با دغدغه ملی،میهنی و وطنی مطرح می شود. ما مسئول دغدغه سیاسی نیستیم چراکه جریان های سیاسی درکشور هستند که آرزو دارند مشارکت پایین باشد ولی ما باید آن بخش از دغدغه ها که  ملی و میهنی  است را جدی بگیریم و بروی آن کار کنیم تا این بحث مشارکت پایین شکل نگیرد چرا که مشارکت حداکثری در راستای منافع ملی و نظام است ،البته این نیز باز به خود ما برمی گردد و هر مقدار که ما در میان مردم فعالتر ،پویاتر ،شفاف تر و دقیق تر باشیم بهتر می توانیم این بستر را فراهم کنیم.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه فراکسیون امید تا چه اندازه توانست مطالبات آن بخش از جامعه را  که برای  حمایت ازلیست اصلاح طلبان پای صندوق های رای آمدند را پاسخ دهد گفت: روزمه کاری سه سال گذشته فراکسیون امید و هم چنین عملکرد این فراکسیون در یکسال آینده باید گردآوری و به مردم ارائه شود. بخشی از مشکل ما عدم ارائه رزومه کار به مردم است .

برفرض مثال دراین دور از انتخابات شورای شهر سه عضو فراکسیون امید با سختی فراوان در هیات نظارت بر انتخابات حضور داشتند و رای مطلق را داشتند و به تبع ان شورای شهر اکثر کلان شهرها با نگاه بازتری تایید صلاحیت شدند و لیست‌های کلان در تهران، مشهدو تبریز رای قاطع آوردند، مسئول اینکه این شوراها چه رزومه ای دارند ما نیستیم اما  مسئولیت اینکه این شوراها توانسته اند ورود کنند با مجلس است .

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: اگر ما  برای مردم روشن کنیم که وظایف فراکسیون امید در حوزه نظارت و تقنینی  چیست؟ و چه کارهای انجام داده است و چه کارهای را نتوانسته است انجام دهد قطعا مردم نسبت به عملکرد این فراکسیون آگاه می شوند. ما حتی باید کارهایی را که مطالبه جامعه بوده است و نتوانتسه ایم آنها را انجام دهیم را نیزبرای مردم تبیین کنیم. ما در برخی موارد تلاش مان را برای بعضی از  موضوعات چون بحث "کودک همسری" انجام دادیم اما هنوز این مسئله به نتیجه نرسیده ا ست اما این منکر این نیست که ما برای این مسئله تلاش نکرده‌ایم .

حسین زاده خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که ما تلاش خودمان را انجام داده ایم و اینکه اینگونه مسائل  برای به سرانجام رسیذن موانعی دارند مقصر آن  فراکسیون امید یا هر فراکسیون سیاسی دیگری در مجلس نیست. ما رای مطلق 170 نفری نیستیم که بر آنچه در صحن مجلس رای آورد یا نیاورد مقصر شناخته شویم .بایستی علت های برخی از عدم تحقق ها نیز مورد بررسی قرار گیرد و مردم در جریان کامل آن باشند چراکه اینگونه عمل کردن  فضا را شفاف تر و بازتر می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر