کد خبر: 67039
A
معاون سیاسی وزیر کشور:

دولت ایجاد استان جدید در کشور را در برنامه ندارد

معاون سیاسی وزیر کشور می گوید که دولت هیچ برنامه و تصمیمی برای ایجاد و تشکیل استان جدید نداشته و هر گونه مطلب و شایعات مطرح در فضای مجازی و سایت های خبری در این باره بی اساس است.

دولت ایجاد استان جدید در کشور را در برنامه ندارد

به گزارش دیده بان ایران، جمال عرف روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان تازه تاسیس اصلاندوز مغان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در آستانه انتخابات بیان اینگونه مطالب و اخبار رواج می یابد اما با قاطعیت اعلام می شود که هیچ برنامه ای در این زمینه در دستور کار دولت نیست.

وی بیان کرد: موضوع تقسیمات کشوری در دورن استان ها و بحث ارتقا و انتزاع مناطق مثل گذشته وجود داشته و این مهم نیز بر اساس کار کارشناسی و مطالعاتی که انجام شده، صورت می گیرد.

معاون وزیر کشور همچنین به بحث انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: وزارت کشور ۲ تاریخ دوم و نهم اسفند ماه را برای برگزاری انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده بود که شورای نگهبان با برگزاری انتخابات در روز دوم اسفند موافقت کرده است.

عرف اظهار کرد: تقویم انتخابات مجلس یازدهم در وزارت کشور شروع شده و ستاد انتخابات در وزارتخانه و استانها تشکیل یافته و عملاً وارد امور اجرایی انتخابات شده ایم. تعرفه ها بررسی و برخی چاپ شده، تهیه صندوق های اخذ رای در حال انجام بوده و عوامل اجرایی و بازرسان انتخابات نیز در حال انتخاب هستند.

او با اشاره به اینکه ۱۶ خرداد ماه زمان پایان موعد استعفا از سوی افراد مشمول بود گفت: در خود وزارت کشور ۵۰ نفر از مسئولان و مدیران استعفا کرده اند اما آماری دقیق از دیگر ارگان ها و دستگاهها نبوده و در زمان ثبت نام انتخابات تعداد دقیق استعفاعای انتخاباتی مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد که این بار نیز مردم با حضور پرشور در انتخابات جواب دشمنان را خواهند داد.

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین به مناسبات دوستانه ایران با همسایگان خود اشاره کرده و تاکید کرد که یکی از مهمترین سیاست های و برنامه های جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید گسترش هر چه بیشتر مناسبات با کشورهای همسایه بوده و جمهوری آذربایجان نیز از کشورهای دوست و برادر ایران است.

وی اظهار کرد: در ارتقای بخش اصلاندوز مغان در همسایگی جمهوری آذربایجان به شهرستان نیز یکی از عوامل و مسایل مورد توجه، ارتقای همکاری های اقتصادی و فرهنگی با کشور همسایه بوده و از ظرفیت این منطقه در گسترش مناسبات با کشور همسایه استفاده بهینه صورت خواهد گرفت.

عرف در باره برخی مسایل مربوط به ترددهای مرزی بین اصلاندوز مغان با جمهوری آذربایجان گفت: صحبت هایی با استاندار اردبیل در این زمینه شده و برنامه هایی نیز در دست اجراست که در زمان خود اجرا خواهد شد.

شهرستان اصلاندوز در شمال اردبیل واقع است. این شهرستان پیشتر یکی از بخش های تابعه پارس آباد بود با تصویب هیات دولت به شهرستان تبدیل شد.

طرح شناخت شهرستان اصلاندوز پارسال به صورت کارشناسی در استانداری اردبیل تهیه و به وزارت کشور ارسال گردید که به دنبال پیگیری طرح، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور از منطقه بازدید کرد.

پس از تکمیل و رفع نواقص طرح، تغییرات و اصلاحات تقسیماتی در شمال استان اردبیل ضروری تشخیص داده شده و نامه ایجاد شهرستان اصلاندوز با امضای وزیر کشور برای تصویب و تایید و طی مرحله نهایی به هیات دولت ارسال گردید.

اصلاندوزدر جنوب غربی شهرستان پارس آباد واقع شده است، این منطقه از شمال به رود ارس و مرز ایران و جمهوری آذربایجان از جنوب به شهرستان بیله سوار و گرمی، از شرق به بخش مرکزی شهرستان پارس آباد و از غرب به شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی محدود است.

این بخش ۵۸۰ کیلومترمربع مساحت دارد.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت اصلاندوز بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر می باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر