کد خبر: 67112
A
دیده بان ایران ادعای اخیر محمد شریعتمداری را بررسی می کند

این وزیر روحانی نیست / ماجرای پدر زن و دامادی که قالیبافی بودند

روز گذشته کلیپ دو دقیقه ای در برخی شبکه های مجازی ( مشخصا کانالی به نام دیده بان دولت ) متنشر شد که در آن فیاض زاهد (مشاور کنونی محمد شریعتمداری) در نقش یک خبرنگار مقابل وزیر کار نشسته بود و از او درباره زد و بندهای دامادش یعنی سید محمد هادی رضوی یکی از متهمان اصلی فساد در بانک سرمایه سوال می کرد. محمد شریعتمداری که سال گذشته در اتفاقی عجیب و نادر به جای پاسخگویی در رابطه با فساد در وزارت صمت و واردات خودرو، افزایش قیمت ارز ( به واسطه مدیریت ستاد تنظیم بازار ارز ) به خیابان آزادی کوچ کرد. این بار طبق سنوات گذشته به جای بازخواست شدن دست به انتشار یک گفت و گوی از پیش طراحی شده از سوی مشاوری شد که عملا در نقش اهرم فشار بر رسانه های منتقد عمل می کند.

این وزیر روحانی نیست / ماجرای پدر زن و دامادی که قالیبافی بودند

به گزارش سایت خبری دیده بان ایران ؛ روز گذشته کلیپ دو دقیقه ای در برخی شبکه های مجازی ( مشخصا کانالی به نام دیده بان دولت ) متنشر شد که در آن فیاض زاهد (مشاور کنونی محمد شریعتمداری) در نقش یک خبرنگار مقابل وزیر کار نشسته بود و از او درباره زد و بندهای دامادش یعنی سید محمد هادی رضوی یکی از متهمان اصلی فساد در بانک سرمایه سوال می کرد. شریعتمداری در پاسخ به سوال فیاض زاهد در ادبیاتی طلب کارانه ضمن تکذیب هر گونه اخذ رانت توسط دامادش به واسطه حضور وی در دولت و برخی نهادهای پر قدرت اعلام کرد: " ما هم اکنون با بحران اجتماعی مواجه هستیم که حیات خودش را در تخریب دیگران جستجو می کند او ادعا می کند طی دورانی که در عرصه  سیاسی و اقتصادی کشور مشغول به کار بوده همواره مراقب این موضوع بوده که ذره ای از مال حرام داخل جیبش وارد نشود. 

او می گوید چهار فرزند دارد که هیچ کدام از آنها بر سر کار دولتی نیستند و دامادش هم تا کنون درخواستی او درباره گرفتن رانت نداشته است. 

اما نکته جالب در این بین اینجاست که همین هفته گذشته بود که خبرنگار اقتصادی روزنامه شرق در توئیتی اعلام کرد که به واسطه فشار وزارت کار و پیگیری او در رابطه با افشای فساد در زیر مجموعه های این وزارتخانه و همچنین وزارت صمت در دوره وزارت محمد شریعتمداری مجبور به استعفا شده است. ادعایی که کمی بعد از انتشار آن روزنامه همدلی از آن به عنوان مثلث فشار (شریعتمداری، زاهد و پیام برازجانی ) نام برد. 

این روزنامه با نام بردن از صبا آذرپیک و محمد مساعد ادعا کرد که مشکلاتی که در طی چند ماه گذشته برای این دو خبرنگار و همچنین سایر رسانه های پیگیر در ارتباط با افشای فساد در وزارتخانه هایی که مسئولیت آنها با محمد شریعتمداری بوده است باعث شده تا هیچ خبرنگار و یا رسانه ای قدرت دست و پنجه نرم کردن با این مثلث فشار را نداشته باشد. کما اینکه پیشتر از این هم سایت دیده بان ایران به دلیل فشار ناشی از این مثلث مجبور شد تا به دلیل تنها بودن در این عرصه (افشای فساد در این دو وزارتخانه ) اندکی مواضع خود را تعدیل کند. اما به نظر می رسد گستردگی فساد باعث شده که سایر رسانه ها نیز حداقل در این باره دست به انتشار اخباری هر چند خنثی بزنند. 

محمد شریعتمداری که سال گذشته در اتفاقی عجیب و نادر به جای پاسخگویی در رابطه با فساد در وزارت صمت و واردات خودرو، افزایش قیمت ارز ( به واسطه مدیریت ستاد تنظیم بازار ارز ) به خیابان آزادی کوچ کرد. این بار طبق سنوات گذشته به جای بازخواست شدن دست به انتشار یک گفت و گوی از پیش طراحی شده از سوی مشاوری شد که عملا در نقش اهرم فشار بر رسانه های منتقد عمل می کند. 

جالب تر آنکه این آقای مشاور خود را اصلاح طلب و از طیف فکری  نزدیک به رئیس دولت اصلاحات معرفی کرده است. اما نکته مورد اشاره این گزارش عملکرد محمد شریعتمداری و یا مثلث فشار او بر رسانه ها نیست. 

در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 درست وقتی که حسن روحانی در مراکز استان ها از عملکرد کابینه اش در مبارزه با فساد دفاع می کرد در طرف دیگ ماجرا محمد باقر قالیباف که این روزها سودای مجلس نو را در سر می پروراند با شعار معرف چهار درصدی ها (کپی شده از جنبش وال استریت) شوی مبارزه با فساد را تبلیغ می کرد آن هم بر روی سکویی که در دو طرف او محمد هادی رضوی و محمد امامی (دو متهم اصلی فساد در بانک سرمایه ) حضور داشتند و در پشت پرده نیز بهروز ریخته گران متهمی که هفته پیش بازداشت شد تئوری درصد بندی قالیباف را طراحی می کرد. 

این بدان معناست که وقتی محمد شریعتمداری در ستاد روحانی مشغول به فعالیت بود دامادش در ستاد رقیب اصول گرایان را همراهی می کرد.(همین محمد شریعتمداری در سال 76 در کنار محمد ری شهری و در سال84 بنابر شواهد غیر قابل انکار  با همراه محسن بهرامی ارض قدس مشاور همیشه همراهشدر ستاد انتخاباتی قالیباف حضور و فعالیت داشت. محسن بهرامی مشاور و معاون همیشگی شریعتمداری در وزارتخانه های مختلف، در سال 84 سخنگوی ستاد قالیباف بود. )  (سند

شاید این موضوع به تنهایی از تعارض دو طرف در عین وابستگی و نسبت خانوادگی خبر  دهد اما آگاهان به مسائل پرونده هادی رضوی به خوبی خبر دارند که او چگونه در دادگاه به برخی از اسناد دست یافت اسنادی(گفت و گوهای مدیران بانک سرمایه  در فضای مجازی ) که حتی تعجب قاضی پرونده را به همراه داشت. این موضوع با توجه به سوابق گذشته محمد شریعتمداری در نهادهای خاص و ارتباطات مشخص او مسئله ای قابل چشم پوشی نیست!(اینجا

مسائلی که این روزها از پشت پرده فساد محمد رضوی در دادگاه های علنی منتشر می شود(اینجا ) حکایت از این دارد که نقش شریعتمداری و باقر قالیباف اگر بیشتر از او نباشد کمتر هم نیست!

بسیاری از کسانی که از دور دستی بر آتش دارند به خوبی می دانند محمد شریعتمداری وزیر دولت دوازدهم نیست او وزیر جریان و گروهی است که در انتخابات 92 از  وی حمایت کرد تا در انتخابات حضور داشته باشد؛ بدون شک جریانی که پس از کاندیداتوری حسن روحانی مجبور شد( به واسطه حمایت هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی از روحانی) ستادش را تعطیل و حضوری موقت در ستاد روحانی داشته باشند. ظاهرا این افراد هستند که اکنون بهره اصلی را از وزارت او میبرند نه شخص روحانی و دولتش!

photo_2018-09-25_20-10-20

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر