کد خبر: 67172
A

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در صداوسیما: یک بچه پول 40 سال فوتبال مملکت را برده!

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما حاضر شد و حرف‌های مهمی به زبان آورد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در صداوسیما: یک بچه پول 40 سال فوتبال مملکت را برده!

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود اسلامیان امروز بحث های مهمی درباره فوتبال داشت. او در بخشی از برنامه به انتقاد از شکل مدیریت فوتبال پرداخت و گفت: «مهمترین چالش ما تحریم نیست. ما اگر مدیریت خوب داشته باشیم و ثابت مدیریت باشد، می توانیم مسایل را حل کنیم. وقتی ورزش دولتی باشد مدیر و رئیس را مجمع انتخاب نمی کند، یک فرد انتخاب می کند و بعد آن مدیر باید بله قربان گو هم باشد و تابعیت کند.»

او در ماجرای حق پخش تلویزیونی اعلام کرد دولت و مجلس باید مشکل را حل کنند: «من می گویم موضوع حق پخش بیشتر از صدا و سیما به دولت و مجلس بازمی گردد. اصلا بحث من صدا و سیما نیست. وظیفه دولت و مجلس است که مشکل ار حل کنند. بدیهی است موضوعی کاری به صدا و سیما ندارد. اینجا رسانه ملی کارگزار است. باید همراهی کند. این یک بازی برد برد است.»

عضو هیات رئیسه فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا مردم حاضرند برای تماشای فوتبال پول بدهند؟ جواب داد: «مسئله همین است.»

اسلامیان در ادامه نام بابک زنجانی را روی آنتن شبکه سه مطرح کرد و گفت: «این فرد می آید بدون هیچ ریشه ای 2.8 میلیارد دلار را می برد. شما پول را ضربدر 13 کن. می شود 40 هزار میلیارد تومان. ما هر سال برای باشگاهها حداکثر هزار میلیارد خرج می کنیم. به اندازه 40 سال هزینه فوتبال ما را یک بچه برمی دارد و می برد.»

وی در ادامه با اشاره به منتفی شدن شکایت کی روش از فدراسیون فوتبال خبر داد: «ما اصل پول را داشتیم ولی به خاطر تحریم های ضد انسانی نمی توانستیم بپردازیم. اصل پول پرداخت شده. 25 هزار یورو مانده بود که چند روز پیش آن را هم دادیم و شکایت منتفی است.»

اسلامیان درباره ویلموتس و تیم ملی هم گفت: «ایشان هم به لحاظ تخصص و هم شخصیتی آدمی قابل احترام است. فکر می کنم انشالله روزهای خوبی داشته باشیم، البته اگر مشکلات مالی حل شود.»

نایب رئیس فدراسیون با انتقاد از رای کمیته اخلاق درباره محرومیت کفاشیان توضیح داد: «من متاسفم در کشورمان با آبروی انسان ها اینقدر راحت بازی می کنیم. ابهاماتی بوده ولی کمیته مربوطه.... ببینید وقتی پرونده ای در دادگاه می رود ابتدا رای بدوی و بعد تجدید نظر را داریم. در نهایت حکم صادر می شود. این مراحل اصلا در این پرونده طی نشده است.»

او اضافه کرد: «کفاشیان را متدین و سالم می دانم. این نظر شخصی من است. امیدوارم شرایطی شود که در کشور با آبروی مسلمان بازی نشود. آبروی مسلمان مثل خونش است.»

اسلامیان درباره احتمال حذف تیم های ایرانی از آسیا، به جمله ای از برانکو اشاره کرد و گفت: «به قول ایشان ما در مسیر آماتوری هستیم. آقایی روحانی من خواهش می کنم به فوتبال کمک کنید.»

او در پاسخ به این سوال که چرا تا این لحظه نتوانسته اید پول های بین المللی را از فیفا بگیرید گفت: «متاسفانه بحث تحریم هاست. فدراسیون حدود 9 میلیون دلار از فیفا طلبکار است. از طلب استقلال و پرسپولیس خبر ندارم. ولی یک تیم حقوقی از فدراسیون به فیفا رفته تا انشالله بتواند مشکل را حل کند.»

اسلامیان درباره تعویق لیگ برتر هم توضیح داد: «باشگاهها الزاماتی از جمله شماره گذاری و ورودی و خروجی های استادیوم دارند. باید شرایط طوری باشد که خدای ناکرده اتفاقات آخر فصل قبل رخ ندهد. امنیت و سلامت تماشاچی باید خوب باشد.»

او زمان دقیقی برای برگزار یلیگ برتر نگفت و تنها اعلام کرد امیدوار است مشکلات حل شود و باشگاهها هم در حال همکاری با فدراسیون هستند.

اسلامیان همچنین با رد محرومیت سعید فتاحی اعلام کرد او محروم نیست!

عضو هیات رئیسه فدراسیون در باره دو کاپ سوپر جام فصل قبل و حالا هم گفت هفته آینده جلسه ای در فدراسیون فوتبال برگزار می شود که در این باره به جمع بندی نهایی می رسند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر