کد خبر: 6737
A
صادق زیبا کلام در گفت و گو با دیده بان ایران؛

نظر دادستانی قزوین این بود که سخنرانی بنده تبعات امنیتی دارد/ مگر اصولگرایان در دانشگاها فیلم سینمایی تحلیل می‌کنند؟!

استاد دانشگاه تهران: مگر حمید رسایی یا حسن عباسی یا سعید جلیلی و یا سایر شخصیت های اصولگرا در سخنرانی های خود، فیلم سینمایی تحلیل می کنند که از ما انتظار دارند، از مسائل سیاسی روز سخن نگوییم؟!

نظر دادستانی قزوین این بود که سخنرانی بنده  تبعات امنیتی دارد/ مگر اصولگرایان در دانشگاها فیلم سینمایی تحلیل می‌کنند؟!

صادق زیباکلام در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران با اشاره به لغو سخنرانی امروزش در دانشگاه قزوین با حکم دادستانی این شهر، اظهار داشت: بنده به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین برای سخنرانی پیرامون تبعات انتخاب ترامپ در نوع مواجهه آمریکا با ایران به این دانشگاه دعوت شده بودم اما یک ساعت قبل از شروع این مراسم، دبیر تشکل مزبور با من تماس گرفت و ضمن اظهار تاسف، از دستور دادستانی قزوین برای لغو این برنامه خبر داد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین که متشکل از ریاست دانشگاه، نماینده نهاد مقام معظم رهبری و نماینده وزارت علوم است، برای برنامه مزبور مجوز لازم را صادر کرده بود اما نظر دادستانی قزوین این بود که سخنرانی بنده  تبعات امنیتی دارد.

این استاد دانشگاه لغو سخنرانی های مجوز دار را نقض آشکار قانون دانست و بیان داشت: اینکه شوای فرهنگی یک دانشگاه یا شورای تامین یک استان برای سخنرانی یک شخصیت یا یک شهروند مجوز صادر کند اما نهادهای غیرمرتبط نظیر دادستانی، امام جمعه، نیروی انتظامی، اداره اماکن و غیره از انجام آن ممانعت به عمل آورند، چیزی غیر از نقض آشکار قانون نیست.

زیباکلام در ادامه در پاسخ به این اعتقاد اصولگرایان مبنی بر اینکه اصلاح طلبان در سخنرانی های خود تحت عناوین متفرقه، میتینگ سیاسی راه می‌اندازند، گفت: اینگونه موارد عذر و بهانه ای بیش نیست؛ مگر حمید رسایی یا حسن عباسی یا سعید جلیلی و یا سایر شخصیت های اصولگرا در سخنرانی های خود، فیلم سینمایی تحلیل می کنند که از ما انتظار دارند، از مسائل سیاسی روز سخن نگوییم؟!

وی تصریح کرد: اگر قرار است در سخنرانی های عمومی و دانشگاهی از مسائل سیاسی سخن گفته نشود، مجلس باید در این زمینه قانونی را مصوب کند و همه شخصیت ها و طیف های سیاسی را ملزم به رعایت آن کند.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: اصولگرایان باید بجای بهانه تراشی برای لغو سخنرانی‌ها، در مقابل اینگونه اقدامات غیرقانونی بایستند و بدانند با اینگونه عذر و بهانه ها، شاخه ای را می بُرند که خود روی آن نشسته اند.

زیباکلام با بیان اینکه حتی برای یکبار شاهد لغو سخنرانی اصولگرایانی همچون جلیلی، احمدی نژاد، عباسی و حجت الاسلام عَمرو و زید نبوده ایم گفت: بارها اتفاق افتاده که نهادهای صدور مجوز برای سخنرانی در محافل دانشگاهی اعلام داشته اند که زیبا کلام به صورت انفرادی نمی تواند در محافل دانشگاهی سخنرانی کند و حتما باید یک شخصیت اصولگرا در مقابل او بنشیند و با او مناظره کند؛ که این کار در واقع توهین به فهم و شعور دانشجویان است.

وی ادامه داد: در واقع آنها تا این حد سطحرفهم و شعور یک دانشجو را پایین می آوردند که با یک ساعت سخنرانی صادق زیبا کلام مسحور و مجذوب و شستشوی مغزی می شوند؛ و انکار نه انگار که در طول شبانه روز رادیو و تلویزیون و تمام تریبون‌های رسمی و غیر رسمی در انحصار جریان مقابل است.

استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا برای پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه با استیضاح وزیر کشور موافقید  یا خیر، تصریح کرد: بنده معتقدم این موضوع هیچ گونه ارتباطی به وزیر کشور ندارد؛ سخنرانی‌ها را دادستانی و مقام قضایی لغو کرده و اگر زورمان می رسد باید از قوه قضاییه مطالبه گری کنیم و مقصر دانستن وزارت کشور در این ماجرا مصداق همان ضرب المثل معروف است که می گوید«گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر