کد خبر: 67376
A

آیا جیسون رضاییان در ازای پرداخت پول به ایران مبادله شد؟/ واکنش جیسون رضاییان

پس از ساخت سریال پر حاشیه "گاندو "و پخش قسمت آخر آن که مربوط بود به تبادل "جیسون رضاییان" با یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پولی که دولت آمریکا به ایران پرداخت کرده، حرف و حدیث های بسیاری در این باره در رسانه ها مطرح شد. جیسون رضاییان در واکنش به بحث های که از گذشته هم مطرح بود گفته است: جریان مبادله من در آن تاریخ مصادف شد با رایی که یک دادگاه بین المللی قرار بود به نفع ایران صادر کند که طی آن قرار شده بود که آمریکا چندین میلیارد دلار به ایران پرداخت کند. در جریان توافق هسته ای هم قرار شد ضمن پرداخت این مبلغ برخی از زندانیان سیاسی دو کشور بایکدیگر مبادله شوند یعنی در هر صورت این مبلغ به ایران پرداخت می شد اما در لحظه آخر وقتی آقای "کری" متوجه شد که قرار است همسر بنده (یگانه رضاییان) در ایران بماند؛ از این موضوع به عنوان اهرم فشار استفاده کرد و خطاب به ایرانی ها گفت در صورتی که همسر و مادر جیسون رضاییان هم از ایران خارج نشوند این پول به شما پرداخت نخواهد شد. بنابراین آزادی من هیچ ارتباطی به پرداخت هر گونه پول یا رشوه به مسئولان ایران برای آزادی من صحت ندارد.

آیا جیسون رضاییان در ازای پرداخت پول به ایران مبادله شد؟/ واکنش جیسون رضاییان

به گزارش سایت خبری دیده بان ایران ؛ پس از ساخت سریال پر حاشیه "گاندو "و پخش قسمت آخر آن که مربوط بود به تبادل "جیسون رضاییان" با یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پولی که دولت آمریکا به ایران پرداخت کرده، حرف و حدیث های بسیاری در این باره در رسانه ها مطرح شد. 

تا جایی که حتی "پیام دهکردی " بازیگری که نقش جیسیون رضاییان را در این سریال بازی می کرد بارها در گفت و گو با رسانه های مانند فارس، تسنیم، مهر و... اعلام کرد که وقتی دولت آمریکا برای یک زندانی که گفته آنها خبرنگار است این چنین مبلغی را پرداخت می کند حتما برای آنها ارزش بسیار بالایی دارد. 

اما این در حالی است که جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست در گفت و گویی که خرداد ماه گذشته با شبکه بی بی فارسی به مناسبت انتشار کتابش انجام داده، ضمن تکذیب مبادله او با یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد اظهار کرد.

 

جیسون رضاییان گفت : " اگر به تاریخ نگاه کنیم متوجه این موضوع می شویم که طی سالیان گذشته پرونده های زیادی مخصوصا در دهه هشتاد مربوط به شکایت دو کشور علیه یکدیگر در مجامع بین المللی مطرح شده بود به این ترتیب این دادگاه ها در بسیاری از موارد به نفع ایران رای داده بودند و در برخی موارد به سود کشور آمریکا؛ جریان مبادله من در آن تاریخ مصادف شد با رایی که یک دادگاه بین المللی قرار بود به نفع ایران صادر کند که طی آن قرار شده بود که آمریکا چندین میلیارد دلار به ایران پرداخت کند. در جریان توافق هسته ای هم قرار شد ضمن پرداخت این مبلغ برخی از زندانیان سیاسی دو کشور بایکدیگر مبادله شوند یعنی در هر صورت این مبلغ به ایران پرداخت می شد  اما در لحظه آخر وقتی آقای "کری" متوجه شد که قرار است همسر بنده (یگانه رضاییان) در ایران بماند؛ از این موضوع به عنوان اهرم فشار استفاده کرد و خطاب به ایرانی ها گفت در صورتی که همسر و مادر جیسون رضاییان هم از ایران خارج نشوند این پول به شما پرداخت نخواهد شد. بنابراین آزادی من هیچ ارتباطی به پرداخت هر گونه پول یا رشوه به مسئولان ایران برای آزادی من صحت ندارد. 

سایت دیده بان ایران صرفا جهت بازنشر ادعای دو طرف اقدام به انتشار این متن کرده و به تنهایی هیچ کدام از روایت ها را تایید نمی کند 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر