کد خبر: 67427
A
فعال سیاسی اصلاح طلب:

مردم حرف‌های سریالی همچون «گاندو» را باور نمی‌کنند

محمد کیانوش‌راد، عضو حزب اتحاد ملت ایران، درباره سریال «گاندو» گفت: در جامعه‌ای که به جز یک نفر همه روسای جمهور آن خائن و منحرف تلقی می‌شوند، بدون تردید این نگاه به کلیت نظام سیاسی آسیب وارد می‌کند.

مردم حرف‌های سریالی همچون «گاندو» را باور نمی‌کنند
به گزارش دیده بان ایران، محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب،  درباره انتقادهایی که نسبت به سریال گاندو مطرح می‌شود، گفت: به نظر من واکنش مخالفان این فیلم کمی بیش از حد بود.

 

او عنوان کرد: به هر حال در همه جای دنیا سریال‌ها و فیلم‌هایی می‌سازند که رئیس‌جمهور، کاخ سفید و ارکان حکومتی از جمله قضات، نیروی پلیس و نیروهای امنیتی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و حتی بعضاً مواضع تندی هم در برابر آنها می‌گیرد. اگرچه فیلم‌های هالیوودی هم نهایتاً به گونه‌ای پایان می‌یابند که به اصل نظام حکومتی آنها آسیب کلی نمی‌رسد، اما تیغ نقد را در همه جهات می‌بینیم.

 

کیانوش‌راد با بیان اینکه این‌گونه فیلم‌ها در جامعه ایران ممکن است با افراط و تفریط‌هایی همراه باشند، تاکید کرد: اما مردم لزوماً همه حرف‌هایی را که فیلم و سریال‌هایی مثل گاندو می‌زنند باور نمی‌کنند؛ آنها قضاوت‌های خاص خود را دارند.

 

او اضافه کرد: از طرف دیگر توجه داشته باشید که بخشی از نمایش‌هایی که به شیوه‌های طنز یا انتقادی تند مطرح می‌شوند، کارکردهای چندگانه دارند.

 

کیانوش‌راد ادامه داد: نباید تصور کرد که کارکرد چنین سریالی لزوماًعلیه دولت آقای روحانی و ظریف است. اگر قرار باشد در یک نظام نیروی اطلاعاتی، نظامی، وزیر، رئیس‌جمهور، اطرافیان رئیس‌جمهور و... دچار خطاهای فاحش، حتی در حد خیانت شوند، این درباره هر رئیس‌جمهور دیگر و هر وزیر و نیروی امنیتی دیگری می‌تواند صادق باشد.

 

عضو حزب اتحاد ملت ایران با تاکید بر اینکه مردم برداشت‌های جناحی خاصی ندارند، گفت: بنابراین در مجموع نباید حساسیت‌های بیش از حد نشان داد. کاری به نیت تهیه‌کنندگان و کارگردان این فیلم ندارم؛ نه نیت‌خوانی می‌کنم و نه اصولاً آنها را می‌شناسم.

 

او در ادامه با ذکر اینکه فیلم‌ها کارکردهای چندگانه‌ای دارند، عنوان کرد: حساسیت بیش از حدی که از طرف برخی مخالفان بروز کرد شاید کمی قابل درک باشد، اما بیشتر از آن نوعی مخالفت افراطی با ساختن فیلم‌هایی از این دست مطرح است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان کرد: اگر واقعاً نیت تهیه‌کنندگان فیلم به گونه‌ای تعزیر و مورد اتهام قرار دادن دولت آقای روحانی است، باید توجه کنند که برخی از حوادث ادعایی فیلم اتفاقاً دوره قبل از دولت آقای روحانی رخ داده است.

 

کیانوش‌راد در پایان گفت: در جامعه‌ای که به جز یک نفر همه روسای‌ جمهور آن خائن و منحرف تلقی می‌شوند، بدون تردید این نگاه به کلیت نظام سیاسی آسیب وارد می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر